• Anonym (Den endsamma)

Är det något fel på mig?!

Hej,Jag har ett stort problem....Min mamma har alltid sagt att jag inte har några känslor?
    Och idag märkte jag det!
    Mina kompisar och jag satt och pratade om killar och sånt då en av mina kompisar säger "Afrika".
    Mina kompisar berättar dom mest hemska historiena.
    Efter vi pratade klart så säger en av dom. 
    "Ehh...Klara du gråter inte,Hur okänslig kan man bli?"
    Och jag ryckte bara på axlarna och skrattade till.
    Sen när jag var på väg hem så kändes det som om jag hade bly i skorna.
    Jag tänkte igenom mitt liv och märkte att jag nästan inte har några känslor alls?! 
    Min mammas kusin som stog oss alla väldig näras begravning.
    Jag grätt ingenting,Jag bara satt och kollade på tavlorna.
    Samma var det med min mormors brors begravning.
    Fast där skrattade jag!
    Enda sen den dagen så har jag tyckt att jag är ett monster!

Den enda gången jag kan visa känslor är då jag läser böcker!
    Men aldrig annars!
    HJÄLP! har jag tappat alla känslor nu?
    Är jag helt ensam om detta?

• Svar på tråden Är det något fel på mig?!
  • Amanda84

Nej, du är inte ensam om det. När och hur man gråter är helt och hållet individuellt. När min kompis gick bort så grät jag ingenting alls. Jag satt också och tittade på allt runtomkring. Sju veckor senare fick jag ett vansinnesutbrott och grät sedan hejdlöst under en hel dag.

När min arbetskamrat dog så grät jag inte heller. Jag var beredd på att jag skulle reagera som när min kompis dog, men det gjorde jag inte. Det har nu gått snart ett år sedan hon dog och jag har fortfarande inte gråtit.

Att skratta istället för att gråta är inte helt ovanligt.

Jag gråter också när jag läser böcker. Häromdagen grät jag också för att jag blev arg, men nu är jag gravid, så det berodde nog mer på hormoner än någonting annat.

Du är helt normal. Tårar är inget tecken på att man inte kan känna känslor. Du mådde ju dåligt efter att du skrattade, eller hur? Du har inte tappat dina känslor.

• Anonym (Den endsamma)
    Amanda84 skrev 2014-06-01 03:06:33 följande:
    Nej, du är inte ensam om det. När och hur man gråter är helt och hållet individuellt. När min kompis gick bort så grät jag ingenting alls. Jag satt också och tittade på allt runtomkring. Sju veckor senare fick jag ett vansinnesutbrott och grät sedan hejdlöst under en hel dag.

När min arbetskamrat dog så grät jag inte heller. Jag var beredd på att jag skulle reagera som när min kompis dog, men det gjorde jag inte. Det har nu gått snart ett år sedan hon dog och jag har fortfarande inte gråtit.

Att skratta istället för att gråta är inte helt ovanligt.

Jag gråter också när jag läser böcker. Häromdagen grät jag också för att jag blev arg, men nu är jag gravid, så det berodde nog mer på hormoner än någonting annat.

Du är helt normal. Tårar är inget tecken på att man inte kan känna känslor. Du mådde ju dåligt efter att du skrattade, eller hur? Du har inte tappat dina känslor.
    det mesta du sa var nog rätt.
    Men min mamma och syster säger att jag inte har några känslor.
    Jag tar sönder saker och bara går.
    Min syster slår mig,Och jag gråter inte en tår.
    jag skärde mig en gång och såg blodet troppa från min hand,OCH kände inget.
    Nått måste vara fel på mig.

Jag är väldigt tyst också.
    Aldrig pratat mycket.
    Bara varit tyst.
    Jag är också ganska ensam.
    Inte när det gäller vänner för då har jag många.
    Den enda ljusa stunden i mina vardagar är mina böcker.
  • Anonym (DeepCloud)

Min sambo påpekar sådant om mig med. Jag har aldrig riktigt orkat bry mig speciellt. Många säger att jag är lik min mor på det viset.

Vi pratar inte heller mycket, är inåtvända och de som inte känner oss ser oss som ett mysterium mycket troligt. Mina syskon och många andra i släkten är väldigt utåt och glada och hoppiga. Förstår inte hur de orkar.

Jag har en del diagnoser som förklarar mitt sätt. Visst har jag känslor men visar eller märker dem på samma sätt som de flesta andra. Gråter aldrig, skrattar inte ofta men bryr otroligt mycket om mina nära.

Kan inte riktigt förklara, känner inte den där kärleken som jag läst om eller sett på film, det är bara trams i mina ögon men jag skulle gå in i eld och lågor flr min familj oavsett vad! Tror min mamma är ungefär likadan.

Min sambo älskar mig men tycker jag är kall. Han är väldigt öppen med sina känslor och har alltid vart men tycker om mig som jag är. Har två döttrar, äldsta är som honom och andra känns precis som mig, om inte värre.

Så känn inte att det är någon fara. Vissa är helt enkelt såhär.

Angående begravningar så har jag varit på eb del utan minsta tecken på sorg, visst tråkigt att de gick bort men det gör vi alla någon gång.

När en vän tog livet av sig blev jag mestirirriterad och arg.

Jag kan ha kul och vara ledsen men inte alls på samma sätt som många. Varför lägga ner energi på att gråta eller skratta för min del.

Hör hur konstig jag låter men då är det så!

Svar på tråden Är det något fel på mig?!