• Anonym (Lina)

Nån som ska göra FET i sep/ okt?

Hej är det nån som ska göra ett FET i september/ oktober på Carl von linne kliniken i Uppsala för syskon försök? ? Vore kul att pratas vid lite kring tankar o den jobbiga resan som ivf är Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-31 22:04
    Vore roligt om nån är i åldern 27-uppåt: )

• Svar på tråden Nån som ska göra FET i sep/ okt?
  • LisaW81

Hej! Vi planerat FET i Falun fr.o.m. Augusti och framåt i höst. Har 2 embryon i frysen och är beredd att även gå den långa vägen med ny behandling om inte dessa lyckas. Vi har idag en liten kille på 15 mån som blev till på 7e försöket. Jag hoppas och tror inte att kommande försök kommer bli riktigt lika psykiskt påfrestande, är till och med inte riktigt redo för en ny graviditet, har fullt upp att njuta av vår lille pärla men vågar heller inte skjuta på syskonförsök då vi är beredda på att det kan ta ett par år innan vi lyckas... Hur känner du/ni inför kommande försök?

• Anonym (Lina)

Hej kul att du svarade fast du/ ni ska göra i Falun Känner mig nervös in för nästa försök o tänker om vi lyckas Hur blir det då med två barn: )? Och hur kommer vi må om vi miss lyckas. ?! Vi har 5 ägg i frysen o blir det inget av dom så blir det inge syskon då har vi försökt klart o får vara nöjda med våran lilla tös. Vi vill sätta i gång i höst i fall det kommer dröja. Hon kom till på 6e ivf försöket har kämpat i många år så vi,är över lyckliga att vi till slut lyckades: ) Vad kostar det i Falun för ett FET? Ursäkta svarar från mobilen därför sitter texten i hop: (

• LisaW81

Ja jag vågade mig på att svara ändå, blev så glad över att se tråden! Sitter också med mobil så det är lugnt :) Ja jag funderar också en hel del på hur det kommer kännas vid ev misslyckanden. Innan det sista försöket så gick jag hos psykolog för att lätta på trycket... Gick i de mörkaste av tankar när vi gång efter gång misslyckades, usch ryser nästan när jag tänker tillbaka på de känslorna... Mina tankar inför kommande försök är att jag tack vare min älskade lille skrutt här hemma inte kan/får gå ner mig på samma sätt så jag hoppas och tror att det inte kommer bli lika svart, hur tänker du? Och ja detta med två barn, hur ska man kunna älska någon lika mycket som det barn man har? Finns det någon kärlek kvar?? :)) Det tror jag förstörs men jag förstår inte hur:) 5 embryon? Vad skönt för er, då behöver ni ju inte känna någon press? Jag tror vi betalade 7000 för FET för två år sedan, var inne och kollade priserna för några dagar sedan och de verkar ha höjts till 11 :((. Vad kostar det i Uppsala?

• Anonym (Lina)

På Carl von linne tar dom nu 11500 har höjd med en tusing ( Men,men det är ju bara att gilla läget tyvärr: ( orättvist men vad gör man inte för att få den familjen man drömt om i flera år! ?!?! Våran lilla är ju inte så gammal än,men vi vill ha ganska tät emellan om det nu lyckas. Men vi hoppas på att vi lyckas fort denna gång skulle vara underbart om man lyckades på 1a försöket denna gång. Funderar mkt på hur det kommer bli med två och såna saker är vi redo i höst eller ska vi vänta Äggn ligger några år till men känner att allt tickar på Man,är inte så ung längre tyvärr heller. Ni har ju två ägg nått kommer vara toppen,bra: ) jag lovar Men man är nervös att inget kommer klara upptiningen. Men skulle inget ägg funka så är vi så tacksamma för våran lilla tjej. Trodde aldrig att vi skulle lyckas: ) Har du nån sjukdom eller vart ligger felet hos er? :( Kram

• LisaW81

Hade vi fått önska fritt så tycker vi att 2,5 år emellan är ganska bra men vågar heller inte vänta så länge innan vi sätter igång igen pga åldern, jag är 33 och min man 36 i år. Förklaringen vi fått är få och slöa spermier men eftersom vi fått fram fina embryon tidigare så menar jag på att även min kropp inte varit mottaglig. Jag har ett högt immunförsvar (inget utrett men blir i princip aldrig sjuk) och inför detta sista försök tjatade jag till mig prednisolon, immunnedsättande tabletter och det var det som jag tror gjorde susen :) Att embryot inte ska klara upptining har jag inte ens i tanken, usch och fy om det skulle bli så, vilken besvikelse att i så fall inte ens få en ärlig chans... Hur har du /ni förberett er tidigare? Jag har gått på akupunktur och ätit naturmedicin för att rena kroppen, tror jag ska köra samma procedur till hösten. Det svåra är bara att vara borta från jobbet i tid och otid...!

• Anonym (Lina)

Är 80 %chans att ägget/ äggena klarar upptagningen så det är goda chanser men kan inte sluta oroa mig ändå. Jag har oxå väldigt bra immunförsvar men det beror nog på att jag jobbar inom fsk kroppen är van vid alla baciller men nu är jag ju fl så ska bli intressant o se om jag tappar immunförsvaret men innan jag började jobba inom fsk så var jag heller aldrig sjuk. Men jag har den jobbiga sjukdomen endometrios :( Så jag kan inte bli gravid på naturlig väg: ( Kan ni eller är det vara ivf som gäller för er? Tur att hjälpen finns: ) men förbannat dyrt: ( men dom pengarna man har slängt ut på att få sitt efter längtade barn är värt varenda krona: ) Jag lever som,vanligt förut om att jag inte dricker alls Och försöker stressa mindre. Efter som jag har endo så är det nedreglering som gäller en,massa mediciner: (

Svar på tråden Nån som ska göra FET i sep/ okt?