• Chiquita07

Tar fostret skada av höga ljud?

Jag är idag i v 40 och går hemma om dagarna så har det mestadels väldigt lugnt. Dock har det några gånger  hänt att jag varit i närheten när någon borrat tex vilket låter väldigt högt och andra höga ljud. Jag har även varit med om att barn skriker HEMSKT högt i min närhet och jag tänker varje gång på den lille bebisen i magen. Tar den skada av det? Jag vet att det är ljuddämpat i magen men ändå. HÖGA ljud måste ju även bebis höra?

• Svar på tråden Tar fostret skada av höga ljud?
  • Annelie 76

Klart den hör men det skadar inte, inte såna ljud iaf. Dämpningen mellan huden och barnets öra är ju ganska rejäl.

• Emma90

Jag jobbar själv i en arbetsmiljö som kräver öronproppar, och det ändå min BM har sagt är att bebisen kan bli lite stressad men man får tänka på att kläder, hud och vattnet ljuddämpar så det är inte så farligt som man själv kan tro. Och det kräver mycket för att bebisen ska bli stressad och få följder av det, så ta det lugnt det är inte farligt :)

• Lena

Ett bra tankeexperiment är att tänka; skulle det bli en bra ljudnivå om jag hade kuddar för öronen. Skulle det bli det är det helt okej för bebisen i magen.

Svar på tråden Tar fostret skada av höga ljud?