• hatten

Slappna av

Måste bara skriva av mig lite här och fråga om någon annan varit med om samma sak.

Min gynekolog sade åt mig att slappna av och låta tiden göra sitt, att barn kommer nog då jag minst anar det och har glömt bort hela min barnlängtan. 
    Jag blev så ställd att få höra det av en läkare att jag inte kom mig för att fråga hur man kan glömma en sådan sak.. 
    Till viss del förstår jag och kan hålla med om det, men hur glömmer man bort en sådan sak? Det går ju inte en dag utan att jag längtar efter ett barn. 

• Svar på tråden Slappna av
  • Zinfandel

I så fall hade ingen som gör IVF blivit gravid Flört sällan är man så medveten om exakt hela processen, nästan timme för timme Kyss Jag tror att det bara är de som har haft lätt för att få barn som ger det tipset… men visst tror jag att meditation, yoga och andra avslappningsövningar är väldigt gynnsamt Solig Tilläggas bör att lika många tror på affirmationer, dvs att väldigt intensivt tänka sig gravid Drömmer Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}

• hatten

Nej så är det.
    Avslappningsövningar gör ju ingen skada i varje fall. Det svåra är att slappna av då man vill slappna av.. Flört
    Tack!  {#emotions_dlg.flower}

• Annelie 76

Hade tankar kunnat påverka hade ju ingen blivit gravid av våldtäkt eller när det är krig, snacka om stressfyllda situationer. Men kvinnor blir ju det trots allt och detta faktum motsäger totalt de som hävdar att man blir gravid om man slappnar av och inte tänker på barn...

• Jag är bara jag

Jag hade anmält den läkaren och skällt ut honom så det hade rungat i rutorna!! Snacka om att skuldbelägga dig och vi andra som inte lyckats! Det beror INTE på brist på avslappning,fel tänkande,för mycket längtan eller annat sånt dravel!!  Usch,en läkare som har mage att påstå sånt,huvva!

• hatten

Jo, jag blev både arg och ledsen av att få höra det av en läkare, dock är jag inte så snabbtänkt att jag kom mig för att säga något då.. Flört Jag kan förstå att "vänner" och bekanta kan säga så av oförståelse men en läkare borde ju veta bättre tycker man.

• Annelie 76
    hatten skrev 2014-05-31 17:00:44 följande:

Jo, jag blev både arg och ledsen av att få höra det av en läkare, dock är jag inte så snabbtänkt att jag kom mig för att säga något då.. Flört Jag kan förstå att "vänner" och bekanta kan säga så av oförståelse men en läkare borde ju veta bättre tycker man.

Fast läkare är bara människor de också och vissa människor är idioter...
Svar på tråden Slappna av