• RöttÄrSött

Suger aktivt i sömnen

Jag försöker trappa ned på att amma min tiomånaders till sömns men jag tycker det är så svårt! Tidigare slutade han att suga och började snutta varav jag kunde smyga ut bröstet utan problem. Nu däremot suger han aktivt även i sömnen (jag hör hur det kluckar) och om han försöker ta ut bröstet då han sover ätandes blir han helt hysterisk (mycket argare än då jag tar ut den då han är vaken). Jag försöker att plocka ut bröstet innan han somnar men jag får inte till det, ena stunden är han vaken och suger och andra suger han lika mycket men sover.

Är det bara att fortsätta med att plocka ut bröstet och försöka lugna hysterin eller har något nåt tips?

• Svar på tråden Suger aktivt i sömnen
  • puss

byt mot napp (=ingen mat)? om det är snuttandet han är ute efter.

cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss

ut med tutten, raskt in med nappen!

• RöttÄrSött

Han vägrar napp tyvärr trots många försök. Förut snuttade han efter amningen men nu äter han hela tiden fram tills att han somnat riktigt djupt.

• puss

okej, har du provat med olika material?

• RöttÄrSött

Ja både latex och silikon, olika typer. Han hade napp tre månader, sedan började han suga på tummen men glömde över en natt bort hur man gör (tre månader senare). Han är heltokig den här ungen

Han tycker det är lite kul att suga på napparna som en lek men inte då han är trött eller ledsen, då blir han förbannad över att jag stör honom med dem

• puss

okej... men tio månader är inte så mycket. stå ut, är det ett alternativ?

• The Fugly

Jag körde en lite märklig variant där jag snabbt drog ut bröstet när hon börjat somna och ploppade in en napp med lite mjölk på men lät bröstet ligga kvar så att nappen satt mellan hennes min och mitt bröst. Eftersom inget annat ändras utan vi låg kvar i samma ställning, hon kunde ha kvar handen på bröstet och känns min doft accepterade hon att få nappen istället. Eller ja, jag tror det var därför hon accepterade den.

• RöttÄrSött

Puss: jag ska inte sluta amma på ett bra tag, vill bara vänja av honom vid att somna vid bröstet. Jag tycker bara det är svårt att veta när man ska ta bort honom eftersom han fortsätter suga som om han var vaken (men vipps sover). Han har det jobbigt då han ska somna i vagnen ute eftersom han vill ha bröstet, han kommer inte till ro utan och det vill jag hjälpa honom med.

The fugly: åh det ska jag prova!

• RöttÄrSött

Nappen funkade inte bra alls, det var som han kvävdes där jag bytte :P Sur bebis blev resultatet

Jag tycker fortfarande det är lika svårt :/ Så fort jag närmar mig mungipan med fingret börjar han suga och det kluckar så han äter ju uppenbarligen.

Svar på tråden Suger aktivt i sömnen