• chiqita

Pollen?

Min snart femåriga dotter har plötsligt börjat börjat med multibla nysningar, i tillägg klagar hon sedan 1,5 vecka på att det gör ont/kliar i ögonen. Trodde först att det var ögonkatarr på gång men det har inte dykt upp sådant gegg som det brukar. Så i går hade hon som torkat gegg i ögonen som såg lite rött ut. I morse när hon vaknade var det lite mer och definitivt rött som at blodspår. Hon har gått från 1-nysningar till att nu idag kunna nysa 4 gånger på raken. Tror inte det spelar någon roll om vi är inne eller ute och nu är vi hos farmor och farfar och symtomen är de samma. 
    Misstanken är någon typ av allergi och kanske pollen. 
    Är det någon som känner igen symtomen? Ska man märka av skillnad på om de är inne eller ute eller kommer nysningarna ändå?

Kommer ta kontakt med vc på måndag så vi får det utrett, mest intresserad av om någon har liknande erfarenheter,, 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Pollen?
  • 20140522

Du gör en tråd som heter pollen, men det är ingen poll i den?

• Fjärilslarv

ja visst kan det vara det, gräspollen har ju kommit nu.
    gå till vc och gör ett allergitest?

• Fjärilslarv
    chiqita skrev 2014-05-30 15:09:45 följande:
    Pollen
    ja du skriver att det gäller pollen i din trådstart?, så varför detta inlägg?
  • chiqita

Det jag skrev försvann..
    Med överskriften "pollen" menar jag alltså pollen från naturen som orsakar allergier, bara för att vara tydlig.

Fjärilslarv: jo vc blir det till veckan när vi är hemma igen..
    Mest de blodblandade, torkade gegget jag är fundersam på. Någon som känner igen det?
    Något jag kan göra för att lindra om det är pollenallergi?

• Fjärilslarv
    chiqita skrev 2014-05-30 15:15:34 följande:
    Det jag skrev försvann..
    Med överskriften "pollen" menar jag alltså pollen från naturen som orsakar allergier, bara för att vara tydlig.

Fjärilslarv: jo vc blir det till veckan när vi är hemma igen..
    Mest de blodblandade, torkade gegget jag är fundersam på. Någon som känner igen det?
    Något jag kan göra för att lindra om det är pollenallergi?
    ja det är allergiska symtom med röda ögon såklart.
    nässpray och ögondroppar t ex.
    inte äta sådant som är korsallergi med pollen och vistas innomhus utan att vädra.
Svar på tråden Pollen?