• jmynt

Prickar och blåsor, samma sak varje år. Hälp!!

Min dotter fyller fem om en vecka. Varje år vi den här tiden börjar det dyka upp prickar och blåsor lite här o var på henne. Hon har lite exem men de har nästan försvunnit helt, hon fick även en släng av dessa prickar i höstas. Då sa läkarna att det var vattkopper, men alla blåsor torkade ut på 24 timmar. Hon blev dessutom opererad för blindtarmen i samma veva.

Myggbett, de första på säsongen specielt, får hon jätte blåsor och stora svullnader. set ut som riktigt hemska brännskador. Men enda sen hon var knapt ett år så har det kommit någon form av prickar och blåsor på våren och försommaren.

Nu går det dessutom vattkoppor på dagis, så nu skulle det ju kunna vara det. Men jag såg den första pricken/blåsan för tre dagar sedan och först nu börjar det komma fler. Den första är fortfarande kvar och har inte gått hål på ens. Det kliar säger hon men än så länge ingen feber.
    '
    Hon har just nu ca 10-15 prickar som sitter med låånga mellanrum. Vad tror ni? Vad Kan detta vara? Man kan ju inte ha vattkoppor en gång om året ju!

• Svar på tråden Prickar och blåsor, samma sak varje år. Hälp!!
  • Caladhiel

Det låter som loppbett. Typiskt på våren då fåglar och ekorrar städar ur sina bon och man själv är ute och krattar löv, leker i sandlådan, parken etc. Det verkar som att vissa människor är mera mottagliga för loppor än andra, min mamma är sådan så det räcker nästan med att hon går förbi ett träd med fågel- eller ekorrsbo så blir hon biten.

Svar på tråden Prickar och blåsor, samma sak varje år. Hälp!!