• K Y S S

önskar du verkligen att ditt barn blir bög ?

nu vill ja ta reda på hur ni känner för detta med homofili o lespianism.
    ursäkta mitt ålderdomliga talesätt.
    men seriöst.
    vill ni verkligen att ert barn ska få ett alternativ sexualitet än de majoriteten har.
    ja självklart kommer man älska sitt barn oavsett men seriöst, om ni fick välja

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden önskar du verkligen att ditt barn blir bög ?
  • Drottningen70

Har inte rätt att önska mig något om mitt barns sexualitet. Men om jag skulle vara tvungen är jag fortfarande kluven. Å ena sidan önskar jag mitt barn ett så problemfritt liv som möjligt och med alla dessa högerextrema strömningar i samhället så skulle jag bli lite rädd. Herregud mörkhyad bög skulle väl vara ungefär det värsta man skulle kunna vara i en högerextem värld. Av högst egoististiska syften skulle det inte alls vara mig främmande att han var homosexuell och skaffade en make istället för maka, för på det sättet skulle jag som farmor till deras barn slippa konkurrera med en mormor.

• 20140522

Självklart!

Skulle behöva någon bög som kan bestämma kläder åt mig, men känner ingen och det blir fel hela tiden!

Igår hade jag en röd tröja till mina gröna skor! Haha alltså hur tänkte jag där liksom!

• Oleanna

Jag önskar mitt barn att få vara lyckligt och att vara sig själv oavsett läggning.

• Knall

Jag kan inte se huruvida jag har något med det att göra överhuvudtaget... Lika lite som mina föräldrar har med min sexualitet att göra...

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Anonym (egalia)

Lika gärna kan jag önska mitt barn naturligt rödhårigt, men min önskan saknar helt betydelse för det blir ju vad det blir ändå?

Jag vill gärna att mina gener fortplantas men jag vill tro att jag är människa nog att inte vara ledsen på mitt barn för det om det inte blir så. Vilken sexuell läggning de har är mig helt egalt och min halvbror är gay så jag vet vad jag talar om.

• Binary

Vad gäller mina barns sexualitet har jag inte ett dyft med att göra annat än att påtala att de ska använda skydd och att det ska vara med samtycke. Utöver det så har jag ingen rätt att blanda mig i eller lägga en massa moraliska värderingar.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Emelie 1987

Jag har ingen som helst rätt att lägga mig i det där förutom gällande skydd och samtycke. Vilka min son eller mina döttrar blir kära i och presenterar för familjen är helt och hållet deras bekymmer.

Nybliven trebarnsmamma <3
  • gaymarrige

jag svarade NEJ, jag ÖNSKAR inte mitt barn att han/hon var homosexuell pga att det fortfarande finns så mycket fördomar mot oss. Sen vad jag önskar och vad som kommer hända är en annan sak och jag önskar att mitt barn kommer bli lyckligt oavsett sexuelläggning.

• gaymarrige
    20140522 skrev 2014-05-29 23:02:39 följande:
    Självklart!

Skulle behöva någon bög som kan bestämma kläder åt mig, men känner ingen och det blir fel hela tiden!

Igår hade jag en röd tröja till mina gröna skor! Haha alltså hur tänkte jag där liksom!
    antar du försökte vara rolig.. annars var det ju ett typ exempel på fördomarna som finns. Även om det var en positiv fördom om att man är värsta modeiconen som bög.
  • 20140522
    gaymarrige skrev 2014-06-02 13:39:18 följande:
    antar du försökte vara rolig.. annars var det ju ett typ exempel på fördomarna som finns. Även om det var en positiv fördom om att man är värsta modeiconen som bög.
    Alla bögar är mer medvetna om vilka färger som passar ihop. Vi normala bryr oss inte så mycket.
Svar på tråden önskar du verkligen att ditt barn blir bög ?