Min katt ska föda barn :P
Hon är söt...
godhelpjamaica.blogspot.se/2014/05/my-cat-is-going-to-give-birth.html
Hon är söt...
godhelpjamaica.blogspot.se/2014/05/my-cat-is-going-to-give-birth.html
Vad kul att du ska sätta ännu fler huskatter till världen, i ett land där det uppskattningsvis finns 150.000 hemlösa huskatter!!
Vad är det du vill diskutera? Knappast den första eller sista katten som får ungar.
Tja hittar man bra hem till kattungarna ser jag inga problem med detta. Jag känner mång som har huskatter och tar sitt ansvar för katten hela dess liv. Vi har haft två huskatter själva och skulle absolut skaffa en huskatt igen om vi skulle ha en ny katt(dom andra blev gamla och dog av ålder). Jag är en av dom som inte vill lägga ner många 1000:- på en raskatt när jag bara ska ha den som sällskap ändå. Däremot är det klart den kommer vaccineras och försäkras som vilket annat husdjur som helst.
Ja men varför skulle jag vilja ha en förvildad katt? Jag har 4 barn som vill kunna klappa katten också utan att bli bitna och rivna. Det är knappast mitt fel att folk slänger ut sina katter ellerhur? Och varför skriker du på mig? BÅDA våra katter var kastrerade OCH id märkta. Har du något mer att skälla på när du ändå är i farten??
Och hur vet du från vilka förhållanden våra katter kom från btw??
Har jag sagt annat? Du hoppar på mig utan anledning. Jag sa att jag själv GÄRNA har en huskatt som husdjur. Men nej jag vill inte ha en förvildad katt som bott ute stor del av sitt liv. Sen om det är en raskatt eller inte struntar jag i. Jag vill inte ha en vildkatt ändå. Och sen att andra inte sköter sina katter och tar sitt ansvar som ägare är faktiskt inte mitt fel.
Och jag har inte sagt att alla katter från katthem är vilda heller. Jag har heller inte sagt att jag inte vill ha en omplaceringskatt. Jag sa att jag ville ha en huskatt det bar DU som drog en massa slutsatser av det jag sa.