• Anne123

Killar vad har ni för storlek?

hej! Ska köpa en skjorta till min kille. Ingen aning om hans storlek... Han är ca 185 lång och ca 87 kg.. Beställde L.. Han är ganskaproportionelig och bredaxlad... passar detta tror ni?

• Svar på tråden Killar vad har ni för storlek?
  • omjaghinner

Minst XL. Är lite kortare och väger mindre men har ändå L-XL. Har dock breda axlar. 

• lilleman2000

omöjligt att säga, men max L. XL blir påsigt. Är själv 185 och 90 kg. Använder själv oftast M, men då är jag också fitnesstönt och har nästan bara åtsittande kläder :)

• Anne123
    Ful Anka skrev 2014-05-26 18:39:56 följande:
    Han måste ha XL.
    omjaghinner skrev 2014-05-26 18:42:43 följande:
    Minst XL. Är lite kortare och väger mindre men har ändå L-XL. Har dock breda axlar. 
    attans...aja tur att det går att returnera... får ringa imorgon och försöka ändra ordern..

• Anne123
    lilleman2000 skrev 2014-05-26 18:47:04 följande:
    omöjligt att säga, men max L. XL blir påsigt. Är själv 185 och 90 kg. Använder själv oftast M, men då är jag också fitnesstönt och har nästan bara åtsittande kläder :)
    Okejdå.... det kanske blir bra ändå... :)
  • Hallabalooo

Stenströms storlek 41, slimfit.

Hugo boss storlek 40 slimfit.

Dessa sitter bra på mig, rätt ärmlängd, och lagom vidd. Ju bättre man får till detta ju bättre ser det naturligtvis ut.

Har väldigt grov hals, så halsmåttet är alltid i snålaste laget, men det går att fuska till när man har slips.

• Anne123
    Hallabalooo skrev 2014-05-27 20:08:06 följande:

Stenströms storlek 41, slimfit.

Hugo boss storlek 40 slimfit.

Dessa sitter bra på mig, rätt ärmlängd, och lagom vidd. Ju bättre man får till detta ju bättre ser det naturligtvis ut.

Har väldigt grov hals, så halsmåttet är alltid i snålaste laget, men det går att fuska till när man har slips.

ajdå, vad motsvarar detta i herrstorlek? s?
  • Hallabalooo
    Anne123 skrev 2014-05-28 18:47:30 följande:
    ajdå, vad motsvarar detta i herrstorlek? s?

Var litet otydlig där. Slarvigt av mig.

Storlekarna är de som herrskjortor oftast brukar vara märkta med. 40 - 41 är väl mittemellan medium och large, ungefär.

Att det nuförtiden ofta finns både normal och slimfit att välja mellan är ju toppen! Gör det ju ännu lättare att hitta nåt som passar. Vissa skjortmärken erbjuder dessutom alternativ med extra lång ärm. Underbart!

För att infon om min skjortstorlek skall vara meningsfull måste jag dessutom tillägga att jag är 179cm lång och väger runt 79 kg.

Svar på tråden Killar vad har ni för storlek?