• hurtänktedunu

Nedräkning till bebis

Nu är det ca 1 månad kvar till bebis är beräknad och det känns som såååå lång tid. Vill inget hellre än att ha min bebis i famnen.
    Just nu vill jag bara att dagarna ska gå snabbt.
    så vad gör man dessa sista veckor innan bebis kommer. känns som jag har hundra saker att göra men ingen lust eller motivation till att göra något utav det.

• Svar på tråden Nedräkning till bebis
  • mammafia84

Jag känner samma. Har idag 30 dagar kvar till bf. Önska tiden kunde skynda lite eller att bebisen bara kom ut snart. Just nu känner ja noll lust till nåt. 😝

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • hurtänktedunu
    mammafia84 skrev 2014-05-27 08:05:19 följande:
    Jag känner samma. Har idag 30 dagar kvar till bf. Önska tiden kunde skynda lite eller att bebisen bara kom ut snart. Just nu känner ja noll lust till nåt.
    nej vet hur du menar. jag har 27 dagar kvar idag och det känns som en evighet faktiskt. men det kommer antagligen kännas som det gick fort när man väl är där men inte just nu.
    är du ledig eller jobbar du?
  • mammafia84

Jag jobbar två timmar om dagen å har graviditets penning resten.
    Ja jag vet ju att ja kommer sakna magen sen, men samtidigt tar de så mycket på kroppen just nu att de går ut över alla i min närhet typ haha
    Har barn i åldern 8-10 å dom får ju lida lite nu när mamma inte e på topp.
    Jobbar du eller e hemma?

• DinoElias

Jag har 23 dagar kvar till bf och oj så jobbigt det är just nu när man har en 5 åring hemma oxå!

• aja80

Jag har också 23 dagar kvar tills bebisen kommer och jag fick världens bästa överraskning idag!!
    Gjorde att tiden kvar känns mycket lättare! Ska föda med planerat snitt och har tidigare fått tid för detta den 26 juni, BF 29 juni. Idag ringer läkaren och säger att mitt snitt blev lite sent så det är flyttat till den 19 juni!!
    Herregud vad den veckan gjorde under för mitt psyke!!

• Chiquita07

Jag har 8 dagar kvar till mitt planerade snitt och detta är den segaste tiden jag har varit med om i hela mitt liv. Går såå långsamt och känns som den 5 juni aldrig kommer att komma...

• mammafia84

Blir helt avis på er som vet exakt när ni får era små. Jag är livrädd för snitt dock men hade gärna tagit en planerad igångsättning ð???
    Är helt slut både i psyke å kropp.
    Mådde så mycket bättre när ja väntade mina andra barn för 8 å 10 år sedan.
    Men denna gången är jag gastric by pass opererad. Vet inte om de kanske e därför.

• DinoElias
    mammafia84 skrev 2014-05-27 19:01:22 följande:
    Blir helt avis på er som vet exakt när ni får era små. Jag är livrädd för snitt dock men hade gärna tagit en planerad igångsättning ð???

Är helt slut både i psyke å kropp.

Mådde så mycket bättre när ja väntade mina andra barn för 8 å 10 år sedan.

Men denna gången är jag gastric by pass opererad. Vet inte om de kanske e därför.

Jag mådde oxå jätte bra med första barnens men denna graviditet har tagit knäcken på mig. Varenda vecka är det en ny åkomma, blää! Men tur att man får nåt bra utav det :)
  • hurtänktedunu
    mammafia84 skrev 2014-05-27 17:52:53 följande:
    Jag jobbar två timmar om dagen å har graviditets penning resten.
    Ja jag vet ju att ja kommer sakna magen sen, men samtidigt tar de så mycket på kroppen just nu att de går ut över alla i min närhet typ haha
    Har barn i åldern 8-10 å dom får ju lida lite nu när mamma inte e på topp.
    Jobbar du eller e hemma?
    ja det förstår jag. detta är ju mitt första så då har jag ju all tid själv. jag har varit hemma i en månad nu så jag mer eller mindre klättrar på väggarna. hade lätt kunnat jobba 1 månad till faktiskt.
    har ju inga direkta krämpor och det enda som säger att jag är gravid är att jag har en mage som är i vägen när man ska böja sig. Det kan man ju liksom leva med.
    känns som jag mår för bra och att den lilla kommer stanna där inne till 2017 eller något.
  • hurtänktedunu

ja precis vad skönt att ni vet när era små kommer. men som tidigare sa jag är livrädd för att det skulle bli snitt. vill verkligen inte det utan vill ha hela upplevelsen med det vaginala så ja vi får väl se hur det går.

• mammafia84

DINOELIAS: ja men precis, känner så igen vad du säger. Men snart får vi de underbaraste man kan få 😊 HURTÄNKTEDUNU: ja va sjukskriven å gick hemma super länge, men blev tokig å halvt deppig så jobbet gav mig annat att göra så ja iaf fick komma hemifrån 2 timar om dagen och de e super skönt.

• hurtänktedunu
    mammafia84 skrev 2014-05-27 23:39:44 följande:
    DINOELIAS: ja men precis, känner så igen vad du säger. Men snart får vi de underbaraste man kan få HURTÄNKTEDUNU: ja va sjukskriven å gick hemma super länge, men blev tokig å halvt deppig så jobbet gav mig annat att göra så ja iaf fick komma hemifrån 2 timar om dagen och de e super skönt.
    vad snällt av dom. det känns ju jätteskönt.
    åh känns som att jag måste göra så mycket nu men motivation alltså. jag har blivit sååå trött sista dagarna nu.
  • mammafia84

Jag har oxå blivit tröttare nu. Älven om man längtar efter sommar så tar värmen kål på mig. ð??
    Ja de va snällt å ja blev super glad, speciellt eftersom ja bara va provanställd.ð???

• Kia82

Jag har bf 27/6 så det är fyra veckor kvar imorgon, är jäkligt trött på att vara gravid men är samtidigt lite skraj inför den nya lilla. Har tre barn sen innan, två flickor 7 och 9 år och en väldigt mammig grabb som snart fyller 2 år.

• mammafia84

Kia82: då har vi bf samma dag. Jag längtar med spänning å även lite rädsla. Mina barn är 8-10 så ja minns inte riktigt hur de va med småbarn. Men de sitter väl i ryggmärgen så går nog bra ändå. Nu vill ja bara att min lilla ska komma ut så ja kan röra mig å andas igen 😜

• Kia82
    mammafia84 skrev 2014-05-29 14:18:29 följande:
    Kia82: då har vi bf samma dag. Jag längtar med spänning å även lite rädsla. Mina barn är 8-10 så ja minns inte riktigt hur de va med småbarn. Men de sitter väl i ryggmärgen så går nog bra ändå. Nu vill ja bara att min lilla ska komma ut så ja kan röra mig å andas igen

Jaså, vad skoj! Dock så tror jag att jag kommer att gå över då jag gjort det med de andra. Jag har ett himla problem med halsbränna och får rusa upp och spy varenda natt, tabletterna verkar inte min kropp gilla alls. Sen så samlar jag på mig en hel del vätska i ben och fötter också nu sen det blev varmt och det är ingen hit direkt det heller. Jo, det sitter väl mer eller mindre i ryggmärgen, tror inte att det kommer att dröja alltför länge innan du kommer in i det igen. Du kommer ju åtminstone bara att ha ett blöjbarn att ta hand om. :-P
  • mammafia84

Där har jag haft tur hitintills iaf för ja har inte samlat på mig någon vätska alls.
    Usch hoppas du slipper gå över, som om inte dessa 9 månader e lång väntan redan lixom.
    Min förstfödda föddes på morgonen på bf dagen å min andra kom dagen innan bf då vattnet gått en dag tidigare. Så js hoppas på att denna lilla kommer i tid med. Men man vet aldrig ð??

• Kia82
    mammafia84 skrev 2014-05-29 14:52:16 följande:
    Där har jag haft tur hitintills iaf för ja har inte samlat på mig någon vätska alls. Usch hoppas du slipper gå över, som om inte dessa 9 månader e lång väntan redan lixom. Min förstfödda föddes på morgonen på bf dagen å min andra kom dagen innan bf då vattnet gått en dag tidigare. Så js hoppas på att denna lilla kommer i tid med. Men man vet aldrig ð

Vad skönt att få i rätt tid. Jag har gått över 3, 5 och 12 dagar så hoppas på lite kompensation denna gången och få lite innan bf men tror knappast det. Blää, vad det är tråkigt att bara gå och vänta nu, är nog ändå tur att man har lite saker inplanerat så känns det förhoppningsvis som om dagarna går lite fortare. Jag har haft en hel del förvärkar de sista dagarna, en massa stötar ner i bäckenet och idag har jag ont i brösten, var väldigt länge sedan jag kände av det så alla tecken är väl bara bra. Det har blivit ett himla rännande på toaletten de sista dagarna också så troligtvis har väl den lilla sjunkit ytterligare lite längre ner. Ska försöka ta tag i att packa Bb-väskan snart så att den står färdig men det tar emot och jag har inte orkat göra det än.
  • mammafia84

Usch ja dessa förvärkar. De har ja massa så ja har fått åka in till förlossningen en gång. Men nu har ja iaf fått väskan klar så de e väl bara till å vänta nu då.
    Hoppas vi båda får lite tidigare ð???

Svar på tråden Nedräkning till bebis