• Isbit

Jag fattar inte hatet mot SD

Jag förstår inte varför man kallar SD rasistiskt.

Är det för att man vill stoppa invandringen?

Alltså jag undrar seriöst, är inte så insatt *skäms*

Ni som inte gillar SD, vill ni ha in fler invandrare/flyktingar (whatever) i Sverige?

Är det de hela "bråket" handlar om?

• Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD
  • Spritt

Ett exempel.

Nationella Fronten gör uttalanden som att ebolaviruset ska lösa invandrarpolitiken. Rent omänskliga hemska uttalanden. NF sponsrar också SD med pengar. 

SD applåderar när NF tar mark. Den som kan läsa mellan raderna ser till vart SDs egentliga åsikter finns och inte litar blint på deras fina marknadsföring för att locka väljare. 

• Isbit
    Spritt skrev 2014-05-26 08:18:50 följande:
    Ett exempel.

Nationella Fronten gör uttalanden som att ebolaviruset ska lösa invandrarpolitiken. Rent omänskliga hemska uttalanden. NF sponsrar också SD med pengar. 

SD applåderar när NF tar mark. Den som kan läsa mellan raderna ser till vart SDs egentliga åsikter finns och inte litar blint på deras fina marknadsföring för att locka väljare. 
    Ja jag är alltså inte insatt i detta så jag fattar inte vad du menar.

en enkel fråga: Vill motståndare ha in fler invandrare i Sverige?
  • Spritt
    Isbit skrev 2014-05-26 08:20:06 följande:
    Ja jag är alltså inte insatt i detta så jag fattar inte vad du menar.

en enkel fråga: Vill motståndare ha in fler invandrare i Sverige?
    Läser man på lite så ser man att SD är sponsrade av riktigt främlingsfientliga partier. SD applåderade när Nationella Fronten hade tagit mark utomlands. NF gör uttalanden som är rent omänskliga och rasistiska. 

Varför applåderar SD till ett sånt parti om man inte håller med dem? 

Man får inte lite blint på alla fina ord som ett parti skriver för att locka väljare. Det gör ju alla partier. Man får titta på vad partiet verkligen gör och vilka de sympatiserar med. 
  • Isbit
    Spritt skrev 2014-05-26 08:22:27 följande:
    Läser man på lite så ser man att SD är sponsrade av riktigt främlingsfientliga partier. SD applåderade när Nationella Fronten hade tagit mark utomlands. NF gör uttalanden som är rent omänskliga och rasistiska. 

Man får inte lite blint på alla fina ord som ett parti skriver för att locka väljare. Det gör ju alla partier. Man får titta på vad partiet verkligen gör och vilka de sympatiserar med. 
    Men känner du att du vill ha in fler invandrare till Sverige?
  • Spritt
    Isbit skrev 2014-05-26 08:23:41 följande:
    Den frågan har jag inte tagit full ställning till. 

Men jag tar ställning i full kraft emot partier som beter sig omänskligt och med rent rasistiska omänskliga metoder oavsett mer eller mindre invandring. Trodde man hade mer vett i skallen än att vara rasist år 2014. Vi är ju alla människor liksom.

Vore ok om det var ett normalt parti som ville reglera invandring men inte med metoder som att låta folk dö och hurra för det. Nä sån omänsklighet står jag fast och hårt emot. 
  • Morsan 027
    Isbit skrev 2014-05-26 08:23:41 följande:
    Tycker att frågan borde vara om DU vill ha in fler invandrare till Sverige ,TS?

Många som röstar på SD ser inte på sig själva som rasister. Därmed inte sagt att det stämmer med verkligheten.
    SD ser minskad/begränsad invandring som ett slags "quickfix" för att lösa alla problem.
  • Isbit
    Morsan 027 skrev 2014-05-26 08:28:31 följande:
    Tycker att frågan borde vara om DU vill ha in fler invandrare till Sverige ,TS?

Många som röstar på SD ser inte på sig själva som rasister. Därmed inte sagt att det stämmer med verkligheten.
    SD ser minskad/begränsad invandring som ett slags "quickfix" för att lösa alla problem.
    Nej det vill jag inte.

Jag hatar heller inte muslimer osv men dom har ju ett eget land. Vi kan inte ta hand om alla.
  • Spritt

Egentligen undrar jag när vi ska sluta se oss som vi och dem i världen och dela in oss i grupperingar. 

Vi har ju redan kommit överens om att det är fel att dela oss in i män och kvinnor och se till individen. Varför ha landsgränser, vi kan ju få röra oss fritt och jobba vara var vi vill. Det vore mycket bättre. 

Om man vill dela in folk i länder och ditt och mitt så kan vi lika gärna också fortsätta dela in oss i män och kvinnor och vi och dem där med.

• cayolin
    Spritt skrev 2014-05-26 08:22:27 följande:

Har du några källor för dina påstående? Vart har de nämnt det du säger om ebolaviruset? 

FN blev tredje största partiet i Frankrike 2012. Vann Europaparlamentsvalet i år, detsamma för UKIK i Storbritannien. 

Det är inga rasistiska parti, de är euroskeptiska och vill minska på en kostsam invandring som lett till djup segregation som kommer bli svår att hantera i framtiden. 

SD öka med 6 %, och stigmatiseringen över att rösta på de börjar mer och mer tonas bort alltefter att folk börjar inse att de inte är det partiet media utmålar de till. 
  • Spritt
    cayolin skrev 2014-05-26 08:32:49 följande:
    Har du några källor för dina påstående? Vart har de nämnt det du säger om ebolaviruset? 

FN blev tredje största partiet i Frankrike 2012. Vann Europaparlamentsvalet i år, detsamma för UKIK i Storbritannien. 

Det är inga rasistiska parti, de är euroskeptiska och vill minska på en kostsam invandring som lett till djup segregation som kommer bli svår att hantera i framtiden. 

SD öka med 6 %, och stigmatiseringen över att rösta på de börjar mer och mer tonas bort alltefter att folk börjar inse att de inte är det partiet media utmålar de till. 
    Just ebolaviruset togs upp av valvakan igår av SVT. Det togs upp fler uttalanden som NF hade gjort minns de inte alla men de var inte mänskliga till denna jord. Borde gå att hitta på nätet om man vill se uttalandena live också. 

Det visades också på valvakan hur SD hurrade till NF. Lägg ihop 1 och 1. 

Vart finns folks kritiska granskande till allt fint partierna säger. Lita inte på all marknadsföring, det gör jag inte för något parti.
Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD