• Mellanmjölkens land

Two-Way

Vi har köpt en two-way till vår 3åring att ha hos svärföräldrarna så att lillasyster kunde överta hennes Hi-way. Efter att ha använt den i ett par dagar nu har jag upptäckt 2 grejer som jag undrar över:

1. Jag lyckas inte spänna selen ordentligt. Vi har den på nedersta nivån och när vi ska dra åt skulle vi behöva få in spännet som håller ihop selen under stolen men det går ju inte!

2. Jämför jag med Hi-wayen lyckas jag inte få den att sitta lika stadigt. Går det eller ska jag ge upp mina försök?

• Svar på tråden Two-Way
  • Sisisisi

Har du testat att dra på baksidan när du spänner bältet?

Det går att få den att sitta stenhårt! Har du den i baksätet? Dra fram stolen och montera stolen hårt utan stöd. Dra sen bak stolen som stöd.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Mellanmjölkens land

Dra på baksidan?

Sätet i bilen (hyrbil) är ganska mjukt och sluttar uppåt mycket. Kan man lägga en hoprullad handduk eller liknande längst ned i "gropen"? Har läst det som tips nånstans men kommer inte ihåg vilken stol det gällde.

Ska testa att dra fram sätet och se om det hjälper. Största problemet med det är att den här bilen är lite konstig och att ryggstödet inte har steglös inställning. Det kan alltså vara svårt att få till att two-wayen lutar mot stolen

• Sisisisi

Dra ner bältet på baksidan/stolens rygg så spänns det i fram.

Måste ni ha mycket benplats eller kan den monteras med klacken infälld istället? Då är det lättare att få den stadig. Eller når inte stolen till sätet då?

Man ska kunna lägga nåt mjukt under, typ en handduk eller påslakan.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Mellanmjölkens land
    Sisisisi skrev 2014-05-26 11:21:39 följande:
    Dra ner bältet på baksidan/stolens rygg så spänns det i fram.

Måste ni ha mycket benplats eller kan den monteras med klacken infälld istället? Då är det lättare att få den stadig. Eller når inte stolen till sätet då?

Man ska kunna lägga nåt mjukt under, typ en handduk eller påslakan.
    Problemet är ju att  spännet som håller ihop selen inte går att trycka in under stolen när den är monterad utan klack (får testa med) och att dottern har en bruten arm just nu vilket innebär att vi måste lossa på selen för att hon ska ta sig i/ur stolen
Svar på tråden Two-Way