Ångestfylld 2-åring som skriker nej
Hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig. Min 2-åring, har sedan igår efter förskolan blivit helt förstörd när hen håller på att somna. Hen blundar, ligger på rygg, flaxar med armar och ben, gråter ångestfyllt och skriker "nej!" I dag har det varit som allra värst. Efter försök (det gick inte) att få hen att somna efter lunchen i dag, var hen otröstlig i över en timme.
Nu har hen somnat äntligen men grät sig till sömns nåt förskräckligt. Sen vaknar hen ibland och gråter hejdlöst igen. Hen tittar upp ibland när jag pratar lugnande med hen, men hen visar inga tecken på att resa sig eller svara mig.
Hen vill inte att jag tar i hen, hen vägrar nappen som hen annars gärna vill ha och dissar snutten som betyder mest allt av för hen. Hen gör aldrig så annars. Till saken hör kanske också att hen dreglar nåt alldeles enormt helt plötsligt och att hen börjat göra en konstig min. Jag misstänker att hen har ont i munnen (har kollat där men inte sett nåt fel. Inte heller nån tand på G) men kan detta höra ihop?
Vad är detta för nåt?? Det är riktigt, riktigt jobbigt.
Tankarna har slagit mig att det är drömmar, men såhär illa? Vi har haft problem med drömmar förr men aldrig i närheten av det här.