• Svorskan

Hur ligger bebisen?

Någon som vet hur bebisen ligger i magen? Jag förstår inte hur man känner vad som är vad:) . Alla små rörelser sker under navelhöjd, samt en liten fot eller arm som ligger precis bakom min navel och bökar. Känns som att ryggen ligger längs hela höger sida av min mage, men jag kan inte känna om det är rumpan eller huvudet som ligger uppåt. När bebisen hickar känns det mitt emellan höftbenet och navelhöjd på höger sida. Har inte känt rörelser över navelhöjd alls, alltså inga sparkar uppåt mot revbenen osv. Jmagen sitter lågt ner den här gången, är nu i v 29+6... Har haft en bebis i normalt läge och en i sätesbjudning innan, men heller inte då känt vad som är vad:) vet du hur din bebis ligger och hur känns rörelserna för dig?

• Svar på tråden Hur ligger bebisen?
  • lantisbrud

Är i v 34 o min bebis (tredje) har legat med huvudet ner hela tiden innan o då har hickningarna känts som du beskriver det (fast på vänster sida). Efter en extremt bufflig kväll häromdagen kändes istället hickningarna högt upp till vänster o idag fick jag bekräftat att han vänt sig o ligger med huvudet upp. Hur gick det med din som låg i säte? Blev det vaginal förlossning eller snitt? Försökte du vända?

Svar på tråden Hur ligger bebisen?