Resa med förkylt barn?
Man kanske kan få tillbaks pengarna men osäkert så det kan bli resa ändå och man lär väl smitta ner andra?
Man kanske kan få tillbaks pengarna men osäkert så det kan bli resa ändå och man lär väl smitta ner andra?
En förkylning lär du inte få tillbaka pengarna på. Sen blir ju inte alla smittade heller om någon annan är förkyld. Är det via flyg ni ska resa?
Många barn går förkyld hela hösten och vintern, rinner ur näsan. Sen är de ju skillnad på hur det ser ut, är det genomskinligt och de bara är snor kan man ju inte stanna hemma. Då skulle inte jag kunna göra mycket på ett år.
det beror lite på vad man pratar om för resa, menar vi åka bill till släkten och bo tillsammans med andra barn, så hade vi stannat hemma, man får åka nån annan gång istället och slippa smitta övriga i huset.
Men om det är en utlandsresa så kan det bli svårt att boka om, plus att man bor ju för sig själva i sitt hotellrum. Sen brukar de ju piggna på sig rätt fort när de får vara ute i friska luften med fint väder osv.
Vår tös fick dunderförkylning och hosta när vi skulle till thailand i 6 veckor då hon var 10 månader. inte rolig sits men hon blev ju frisk på två dagar där nere så det hade varit himla synd om vi stannat hemma pga det. men flyget dit var inte jätteroligt, men hostattacher så vällingen kom upp både en och två gånger, tur man packat ombyten i handbagaget.
Hade inte tänkt så mycket på smitta som på hur jag skulle kunna undvika problem med öronen på mitt barn (vid start-landning).
Jag har själv åkt flygplan när jag varit förkyld och den smärtan i öronen önskar jag inte min värsta fiende. Fy satan, det kändes som att huvudet skulle explodera. Kolla upp hur du kan undvika en liknande erfarenhet för ditt barn!
Tycker det beror på hur kraftigt förkyld man är samt var man ska och hur lång resan är. Vad är det för typ av resmål? Ska jag resa bort för att fira en viktig händelse? Måste barnet följa med? Kan jag boka om? Kan jag boka av? Kommer syftet med resan bli totalt förstört om förkylningen blir värre eller ska jag bo hos släktingar så att barnet kan vila några dagar ändå?
Utomlands har vi lyckats undvika förkylningar precis vid avresa, där har vi haft tur. Däremot hade jag en inrikesflygning med min son som vaknat samma morgon med ont i örat och det var inte kul. Det blev tufft för honom men vi var tvungna att åka, det fanns inga vettiga alternativ.
Beror på omständigheterna såklart, men för det mesta är en förkylning inget som stoppar oss.
beror ju på hur förkylt, är det lite rinnande näsa så åker vi - men är det hög feber etc så får man nog stanna hemma!
.