• Mammamu71

Min son är homosexuell

Min fjortonåriga son, fyller 15 i oktober berättade för oss att han är homosexuell. Min man var rasande, jag vet själv inte hur jag ska reagera. Kan det vara en fas tror ni?

• Svar på tråden Min son är homosexuell
  • Tinzu

Acceptera eran son som han är, han är fortfarande erat kött och blod och ni borde vara stolta att han vågade berätta för er

• Aspartam

Din son är modig som har kommit ut för er. Ge honom en stor kram och säg att du älskar honom som han är!

• Chocoholica

Förstår inte hur din man tänker. Det finns inget att vara rasande på. Han valde inte att vara det för att jäklas.

Make chocolate cake not war.
  • Whitetrash86

Vad kul för honom och starkt att våga berätta så tidigt.
    Krama honom och säg att du älskar honom, hans sexuella läggning har inget med eran kärlek till eran son att göra.

• Penida

Det är väl inga konstigheter? Det finns människor som attraheras av samma kön, er son är en av dem. Visa inte ilskan eller chocken för honom, jobba på det på egen hand. Han känner uppenbarligen att han kan lita till er, förstör inte det.

Avskyr CIO-metoder
  • Tjejjen89

Modigt att våga berätta så tidigt! Va ett stöd.. Krama han säg att du älskar honom oavsett vem han är och vad han än gör

• Chocoholica
    Tinzu skrev 2014-05-22 22:55:46 följande:
    Acceptera eran son som han är, han är fortfarande erat kött och blod och ni borde vara stolta att han vågade berätta för er

Penida skrev 2014-05-22 23:13:59 följande:
    Det är väl inga konstigheter? Det finns människor som attraheras av samma kön, er son är en av dem. Visa inte ilskan eller chocken för honom, jobba på det på egen hand. Han känner uppenbarligen att han kan lita till er, förstör inte det.

viseversa skrev 2014-05-22 23:24:31 följande:
    Nej det är ingen fas. Är din sexualitet en fas ts?

Make chocolate cake not war.
  • La Lola

Jaha....o grejen med det är?

En fas? Du kan ju inte vara seriös.....
    Din man är en fjant förövrigt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • PernillaWaxin

Er son är fortfarande eran son oasvett läggning. Acceptera honom precis som han är och stötta honom. Varför bli upprörda över att han är homosexuell det förändrar ju inte att han är eran son som ni älskar. Glöm inte att berätta det för honom.

• Sessan03

Nej, en fas är det inte. Er son har troligtvis vetat om sin läggning ganska länge och nu äntligen tagit modet till sig att berätta.
    Prata med din man så han tar sitt förnuft till fånga. Han är ju fortfarande ert barn och samma person som förut.
    Ni kommer troligtvis få se honom få sitt hjärta krossat, träffa den stora kärleken, gifta sig, få barn och allt det där ändå

• Sessan03

Oj, skickade för fort.
    Ville iaf säga att det inte är någon skillnad på hetero eller homo idag...
    Din man är säkert bara chockad men jag tror han i framtiden kommer vara en stolt far till sin son!

• Dejtande

Imponerande att våga komma ut så tidigt. Stötta honom och visa att du finns där för att stötta, skydda och vara en diskussionspartner om det behövs. 

• uggelmupp

En komma-ut är aldrig en "fas". En fas - i den händelse att det alls finns sådana - torde innefatta lite smygbögerier som man definitivt inte berättar för sina föräldrar.

Att killen berättar för er visar er att han faktiskt litar en del på er.

Din man.... vilken liten skit. Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med honom om hans egna homotendenser. Det finns enligt både Freud och andra inga säkrare tecken på latent homosexualitet än just homofobi.
    Antagligen har han kämpat med sin egen skam eller sina tvivel och när han nu har avlat ett barn som inte lever upp till hans begränsade uppfattning om manlighet så ballar han ur.
    Det lutar åt att du har två bögar i familjen.

Svar på tråden Min son är homosexuell