• Mandy88

håller på att bli tokig, ingen vill hjälpa mig ...

Jag tror jag tappar hoppet snart. Jag födde våran fina son den 8e maj, en drömförlossning som slutade med att moderkakan opererades ut. I måndags fick jag från ingenstans 39 graders feber och frossa och huvudvärk. Inga andra symptom öht. Jag tog en Ipren och alvedon ovh febern försvann HELT och jg kände mig frisk igen tills de slutat värka och febern steg igen. Jag ringde 1177 som direkt kopplade mig till BB hemvård där BM konstaterade att det inte var något efter förlossningen då inga symptom tydde på det så hon hänvisade till BVC som vi skulle till på onsdagen(igår) och ta med urinprov. Jag hade ingen UVI enligt sticka och sköterskan hänvisade mig vidare till mvc (av någon anledning). På kvällen fick jag en ångestattack då jag aldrig annars är sjuk och när jag väl är det blir jag npjig. Så jag ringde BB hemvård ist och hon hänvisade mig till VC idag för att ta prover och träffa en läkare. Idag var jag på VC och det enda dom gjorde var ett CRP test (som var 23) och urinprov för att skicka till odling. Jag fick träffa en sjuksköterska, inte en läkare, som bara sa CRP provet å att jag skulle återkomma om febern ar kvar på måndag. Nu sitter jag här och vet inte vart jag ska vända mig.. Jag har bara blivit runt skickad för ingen vill ta hand om mig. Amningen fungerar jätte bra men lillen har börjat äta bra mycket längre och mer varje gång, KAN det ha något med det och göra? Varför sa inte BM ngt om det isf? Eller har ni där ute egna erfarenheter av feber utan symptom? Jag bryter snart ihop, jag är så otroligt rädd att något ska hända mig nu när jag blivit mamma.. Skulle bli SÅ tacksam för svar!!
  • Svar på tråden håller på att bli tokig, ingen vill hjälpa mig ...
  • Mandy88

varför ser inlägget så konstigt? klistrara in här då

Jag tror jag tappar hoppet snart. Jag födde våran fina son den 8e maj, en drömförlossning som slutade med att moderkakan opererades ut. I måndags fick jag från ingenstans 39 graders feber och frossa och lite huvudvärk. Inga andra symptom öht. Jag tog en Ipren och alvedon ovh febern försvann HELT och jg kände mig frisk igen tills de slutat värka och febern steg igen. Jag ringde 1177 som direkt kopplade mig till BB hemvård där BM konstaterade att det inte var något efter förlossningen då inga symptom tydde på det så hon hänvisade till BVC som vi skulle till på onsdagen(igår) och ta med urinprov. Jag hade ingen UVI enligt sticka och sköterskan hänvisade mig vidare till mvc (av någon anledning). På kvällen fick jag en ångestattack då jag aldrig annars är sjuk och när jag väl är det blir jag npjig. Så jag ringde BB hemvård ist och hon hänvisade mig till VC idag för att ta prover och träffa en läkare. Idag var jag på VC och det enda dom gjorde var ett CRP test (som var 23) och urinprov för att skicka till odling. Jag fick träffa en sjuksköterska, inte en läkare, som bara sa CRP provet å att jag skulle återkomma om febern ar kvar på måndag. Nu sitter jag här och vet inte vart jag ska vända mig.. Jag har bara blivit runt skickad för ingen vill ta hand om mig. Amningen fungerar jätte bra men lillen har börjat äta bra mycket längre och mer varje gång, KAN det ha något med det och göra? Varför sa inte BM ngt om det isf? Eller har ni där ute egna erfarenheter av feber utan symptom? Jag bryter snart ihop, jag är så otroligt rädd att något ska hända mig nu när jag blivit mamma.. Skulle bli SÅ tacksam för svar!!
  • LillaJag06

Du kanske bara har fått en liten infektion. 23 i crp är ju inte super högt.

Har du fortfarande feber?

Är du orolig så tycker jag att du ska boka en läkartid.

• Mandy88
    LillaJag06 skrev 2014-05-22 19:43:31 följande:
    Du kanske bara har fått en liten infektion. 23 i crp är ju inte super högt.
    Har du fortfarande feber?
    Är du orolig så tycker jag att du ska boka en läkartid.
    Nej hon sa att det var lite förhöjt men inte alarmerade.. 

Jag har fortfarande feber, toppen går ner så fort jag tar smärtstillande men kommer tillbaka efter ett par timmar.

BM på BB sa åt mig att boka en läkartid på VC idag och det gjorde jag, trodde jag. När jag kom dit så var det bara en tid med en sjuksköterska som sa värdet av CPR:et... Är så less, jag har svårt att söka hjälp av vården annars och nu har jag ringt överallt utan att direkt få någon hjälp.
  • Nukkumatti

Kan inget om sjukdomar men jag tänker att det är viktigt för dig att dricka väldigt mycket, det är varmt, du har feber och du ammar. Om du dricker för lite så kan ju mjölkproduktionen minska lite så att bebisen behöver äta längre, men kroppen brukar svara med att vara törstig. Och bebisen är ju så liten så matbehovet ändras ju också från dag till dag.

• Mandy88

Mandy88 skrev 2014-05-22 19:09:51 följande:
    Jag tror jag tappar hoppet snart. Jag födde våran fina son den 8e maj, en drömförlossning som slutade med att moderkakan opererades ut. I måndags fick jag från ingenstans 39 graders feber och frossa och huvudvärk. Inga andra symptom öht. Jag tog en Ipren och alvedon ovh febern försvann HELT och jg kände mig frisk igen tills de slutat värka och febern steg igen. Jag ringde 1177 som direkt kopplade mig till BB hemvård där BM konstaterade att det inte var något efter förlossningen då inga symptom tydde på det så hon hänvisade till BVC som vi skulle till på onsdagen(igår) och ta med urinprov. Jag hade ingen UVI enligt sticka och sköterskan hänvisade mig vidare till mvc (av någon anledning). På kvällen fick jag en ångestattack då jag aldrig annars är sjuk och när jag väl är det blir jag npjig. Så jag ringde BB hemvård ist och hon hänvisade mig till VC idag för att ta prover och träffa en läkare. Idag var jag på VC och det enda dom gjorde var ett CRP test (som var 23) och urinprov för att skicka till odling. Jag fick träffa en sjuksköterska, inte en läkare, som bara sa CRP provet å att jag skulle återkomma om febern ar kvar på måndag. Nu sitter jag här och vet inte vart jag ska vända mig.. Jag har bara blivit runt skickad för ingen vill ta hand om mig. Amningen fungerar jätte bra men lillen har börjat äta bra mycket längre och mer varje gång, KAN det ha något med det och göra? Varför sa inte BM ngt om det isf? Eller har ni där ute egna erfarenheter av feber utan symptom? Jag bryter snart ihop, jag är så otroligt rädd att något ska hända mig nu när jag blivit mamma.. Skulle bli SÅ tacksam för svar!!
    Ja nu gör jag så här så syns inlägget .. vad tokigt det blev!
Svar på tråden håller på att bli tokig, ingen vill hjälpa mig ...