Att ha råd med vissa saker men inte andra
Lever ihop med en man sedan 2 år tillbaka. Han har 1 son och 1 dotter (bort hos sin mamma)
Jag har 3 tjejer. Han har bra lön och jag studerar och han är ok med det.
Vi ska bygga 1 rum till en av mina tjejer för att hon ska få ett eget. Han kommer betala detta med de pengar han drar in jag har inte så mycket över pga mina studier.
Nu är det snart semestertider och jag kommer jobba under sommaren igår drog han upp att han skulle vilja göra något med sina. Kanske åka utomlands. För vi har inte råd att göra något allihop tycker han vi blir totalt 7 stycken. Efter V33 så har jag möjlighet att göra saker. Men då har inte han semester. Jag har sagt att jag ska åka till Liseberg men du inkluderar jag ju hans barn.
Han vill dessutom köpa en robotgräsklipparen.
Mina funderingar går ut på rummet (har inte tagit upp det) det skulle bli klart till sommaren. Om han inte har råd att vi alla gör något hur kan han ha råd att göra ett rum?
Han hävdar att mina får åka utomlands med sin pappa och hans ex inte gör något med hans barn. Jag köper att han vill göra något med sina. Men mina blir ju inte direkt inkluderade i familjen det känns som att dom bara blir utanför. Om det var tvärtom skulle han strunta i det.
Möjligvis är jag ego men hur fn ska jag förklara för min dotter att nej vi har inte råd med ett rum till dig för han och hans barn åker utomlands eller gör något annat. Det känns som att det bara är mig och mina barns fel att han inte kan göra något.
Hur ska jag förföra?