Vilka ska vi bjuda på 1-årskalaset?
Vår dotter fyller 1 år om några veckor och vi planerar att ha ett litet kalas för henne. Vi har ingen familj eller släkt som bor i närheten, men vi har bjudit in våra närmaste vänner (ingen av dem har barn). Tänkte att det här skulle vara lagom stort och lätthanterligt, men nu har dottern fått en inbjudan till ett av de andra barnen i mammagruppen. Vet att övriga mammor och barn i gruppen också blivit inbjudna till det kalaset, så nu vet jag inte om vi kanske också borde bjuda in dem. Jag är inte så nära någon av dem, men har haft en del kontakt med just den här mamman. Är orolig för att det blir för stort och stressigt om vi bjuder alla (5 barn + mammor), och jag känner att det kan bli konstigt (för familjärt) att bjuda in dem till ett kalas på helgen i och med att vi bara träffas då och då på olika aktiviteter. Samtidigt är det ju ett tillfälle att lära känna dem bättre. Kan vi bjuda bara den mamman + barn som nu bjudit in oss? Tycker det känns jobbigt att möta övriga mammor dock eftersom kalaset säkert skulle komma på tal. Har också en del arbetskamrater med barn som vi först funderade på att bjuda in, men inte gjorde pga att vi ville hålla det lite mindre. De står oss närmare, så egentligen kommer de före dem från mammagruppen om vi ska bjuda in fler. Hur hade ni gjort? Bjuda bara närmaste vännerna, plus dem som vi blivit inbjudna till, eller bjuda hela mammagruppen?