• Pion82

spc flakes

Hej! Jag fick mjölkstockning för tre dar sen och hade feber i ca två dygn. Nu känns bröstet redan bättre så jag fick nog en lindrig variant, men jag beslutade mig för att göra allt jag kan för att förhindra fler i framtiden. Hörde talas om dessa grynen och bestämde mig för att testa. Nu undrar jag om det är fler här som äter/ätit dessa för att antingen lindra eller förebygga mjölkstockning?

• Svar på tråden spc flakes
  • Molly1

Jag och en vän har använt detta och aldrig fått mjölkstockning. Har precis fått bebis igen och kommer köpa dessa igen på måndag!

• Pion82

Ok, vad intressant! Så ni började äta det från början och lyckades undvika det då? Jag har nu ätit dem varje dag sen jag startade denna tråden med undantag för ett par dar då jag glömde dem. Lustigt nog fick jag mjölkstockning andra dan jag hade glömt dem, om det beror på flingorna eller något annat är ju svårt att veta. Men hur som så såg jag till att äta lite av dem direkt igen när jag började känna av ömmheten i bröstet och nästa dag var det redan mycket bättre. Så nog tror jag att de gör nytta alltid. Hur mycket om dagen äter ni?

• Molly1

Äter 1 g per kilo kroppsvikt som det står på förpackningen. Asdyrt men värt det.

Svar på tråden spc flakes