• Yngla

Fantom symptom

Hej!
    Jag har en liten kille på snart 4 år. Jag hade hört innan han kom till världen att man kunde få fantom symptom efter förlossningen. Alltså att man kunde känna sparkar och gravid symptom även efter man hade fött barnet. Mitt problem är att jag har fortfarande dessa fantom symptom såhär lång tid efter. Oftast känner jag dom här små pirren och spastiska sparkarna ett barn gör tidigt i graviditeten. Och nej jag är inte gravid. Har kollat då och då när jag har misstänkt. Är det verkligen normalt att jag känner sparkar så långt efter? Någon som delar min erfarenhet?

• Svar på tråden Fantom symptom
  • Stjärnebo

Kan det inte vara tarmrörelser då? Dom kan ju påminna om sparkar när man vet hur sparkar känns.Glad 
    Tror inte att det är fantomsparkar iaf. Det hade jag i ett par dagar efter förlossningen. 

• Vickan I

Mina barn är 5 och 2 år och jag känner också så ibland. Är def inte gravid heller,

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Yngla
    Stjärnebo skrev 2014-05-21 17:07:38 följande:
    Kan det inte vara tarmrörelser då? Dom kan ju påminna om sparkar när man vet hur sparkar känns.Glad 
    Tror inte att det är fantomsparkar iaf. Det hade jag i ett par dagar efter förlossningen. 
    Jag har tänkt på det oxå men jag tror inte det. Känner min kropp mycket väl och innan grav kände jag aldrig dessa "sparkar" när tarmarna rullade runt Skrattande Det kan ju vara så att man inte tänkte på det när man inte hade varit gravid och nu förknippar det med sparkar istället, om inte tycker jag iaf det är ganska coolt och känna ibland Glad
  • Stjärnebo
    Yngla skrev 2014-05-21 17:17:49 följande:
    Jag har tänkt på det oxå men jag tror inte det. Känner min kropp mycket väl och innan grav kände jag aldrig dessa "sparkar" när tarmarna rullade runt Skrattande Det kan ju vara så att man inte tänkte på det när man inte hade varit gravid och nu förknippar det med sparkar istället, om inte tycker jag iaf det är ganska coolt och känna ibland Glad
    Jo men det jag menade, eftersom du nu vet hur sparkar känns så kan du tycka att tarmrörelserna känns som sparkar. Innan grav så var det inget du tänkte på. Flört 
    För jag tycker att fantom känslor bara borde kännas väldigt kort efter att något plötsligt har tagits bort från ursprunglig plats. Är väl hjärnan som har svårt att hänga med.
    Som när någon måste amputera någon kroppsdel. Då kan dom en kort tid efteråt dras med fantomsmärtor/känslor och hjärnan tror att benet finns kvar. 
    Men så smart som hjärnan är så borde den ju anpassa sig relativt snabbt Tungan ute 
  • Yngla
    Stjärnebo skrev 2014-05-22 08:51:51 följande:
    Jo men det jag menade, eftersom du nu vet hur sparkar känns så kan du tycka att tarmrörelserna känns som sparkar. Innan grav så var det inget du tänkte på. Flört 
    För jag tycker att fantom känslor bara borde kännas väldigt kort efter att något plötsligt har tagits bort från ursprunglig plats. Är väl hjärnan som har svårt att hänga med.
    Som när någon måste amputera någon kroppsdel. Då kan dom en kort tid efteråt dras med fantomsmärtor/känslor och hjärnan tror att benet finns kvar. 
    Men så smart som hjärnan är så borde den ju anpassa sig relativt snabbt Tungan ute 
    Guu va trög jag måste vara då! hahaTungan ute Men vid amputering har jag hört att det kan sitta i länge.
  • Stjärnebo
    Yngla skrev 2014-05-22 11:16:02 följande:
    Guu va trög jag måste vara då! hahaTungan ute Men vid amputering har jag hört att det kan sitta i länge.
    Jo kanske det. Men kroppsdelar föds man med.
    En bebis i magen har man ju inga nerver som går till t.ex. Man sitter ju bara tillfälligt ihop via moderkakan.
    Ah, svårt att diskutera om något man inte vet mycket om Tungan ute Haha
Svar på tråden Fantom symptom