• ungmamma16

hur kan man få igångsättning?

Vet inte vem eller var jag ska skriva detta egentligen. 
    Så passar på att skriva här..
    Finns det någon möjlighet att få igångsättning innan BF? Har velat ta upp detta med min barnmorska ett bra tag då jag mår både psykiskt och fysiskt dåligt av graviditeten. Jag tvivlar inte på att jag kommer bli en bra mamma, för min son är absolut det bästa som hänt mig. Men jag lider av graviditets deprisson och gjort det ett bra tag, blivit ännu mer nu på sista tiden tyvärr. Och kan inte känna någon direkt glädje längre, vill bara att detta ska vara över så jag kan få må bra igen och inte ha dåligt samvete över att jag mår dåligt så känner bebis av det och mår säkert dåligt också. Blir ju en ond cirkel.
    Har även Scolios och hemsk foglossning jag blivit behandlad för med akupunktur i några månader, har ständig ångest och mår dåligt. Har ont, och halsbränna så jag måste stoppa fingrarna i halsen för att kunna må bra. Är väldigt rädd att om jag nu ber om igångsättning för att jag mår dåligt och har ångest att bm blandar in socialen etc.. 

Är det ens några punkter på att kunna få en igångsättining? känns som det krävs betydligt mycket mer. 
    Och tycker inte om min barnmorska alls då hon faktiskt inte har koll på NÅGOT. hon har skickat mig på flera extra ultraljud (klagar dock inte!) men pågrund av att hon mätt sf-måtten fel flera gånger,etc etc. Allmänt vimsig och hon får en att bli oroad väldigt lätt.

snälla, hjälp mig?

• Svar på tråden hur kan man få igångsättning?
  • sugercane

Du ska inte behöva vara orolig för att hon kontaktar socialen för att du ner om en igångsättning. Min bm säger att man ska inte vara helt slutkörd när bebisen kommer, har man mycket ont eller mår dåligt så kan en igångsättning i många fall vara det bästa. Du kanske är en ung blivande mamma, men det fråntar inte dig rätten att må kass av graviditeten och vara i behov av en igångsättning. Grattis till sonen

• ungmamma16
    Mammatill2prinsessor skrev 2014-05-24 22:13:29 följande:

Hej! Jag ska in till sjukhuset på samtal nu i början på juni och hoppas verkligen på en igångsättning.. Får se vad dom säger!

När har du bf? :)
  • ungmamma16
    sugercane skrev 2014-05-21 16:57:32 följande:

Du ska inte behöva vara orolig för att hon kontaktar socialen för att du ner om en igångsättning. Min bm säger att man ska inte vara helt slutkörd när bebisen kommer, har man mycket ont eller mår dåligt så kan en igångsättning i många fall vara det bästa. Du kanske är en ung blivande mamma, men det fråntar inte dig rätten att må kass av graviditeten och vara i behov av en igångsättning. Grattis till sonen smile1.gif

Tack det jag är rädd för är att om jag nämner att jag vill ha en igångsättning pga att jag mår dåligt psykiskt (just nu) att bm kontaktar socialen etc. Redan haft tillräckligt mycket problem med soc för att folk gör verkligen allt i sin makt att förstöra och kommer med falska anklagelser och anmälningar.. Så börjar bli rätt slutkörd och vill bara ha ut honom nu så man kan få må bra igen.
Svar på tråden hur kan man få igångsättning?