• Anonym (:()

hur lång tid ska det ta att bli gravid?! :( solskenshistorier?

Jag är less på att alltid gå och vänta på ett plus som aldrig kommer, på mensen som aldrig uteblir! Känslan när man får mensen är den värsta och man fattar att även denna månad gått åt helvete! Ska det vara så jävla svårt att bli gravid :| någon som kan komma med några positiva ord som får en på bättre humör?
    Berätta gärna om lyckan när DU fick ett plus efter lång tids kämpande, hur kändes det? Hur länge försökte ni?

• Svar på tråden hur lång tid ska det ta att bli gravid?! :( solskenshistorier?
  • Anonym (1)

Ett  år, exakt. 
    Hur länge har ni försökt?

• Limaliie

Vet exakt vad du menar. Vi försökte i 2 år och gjorde ett ivf innan det lyckades.
    Inga fel har hittats hos oss.

Hur länge har ni försökt? Utredning?

Jag vet hur kämpigt det är varje eviga månad och att det alltid blir minus på stickorna, MEN när man väl lyckas och får det där extra strecket glömmer man fort allt kämpande.   jag trodde aldrig någonsin jag skulle få uppleva att vara gravid, gå på utlraljud och känna sparkar, allt sådant kändes såå overkligt men nu äntligen börjar det sjunka in i v 30 imorgon.

Önskar er all lycka till! Ge inte upp.

• EJL

Vi försökte inte länge och inte "kort". Men det kanske kan kännas uppmuntrande att veta att för oss tog det 6 månader, den graviditeten blev ett missfall och två veckor senare blev jag gravid igen. Plötsligt händer det liksom! Hur länge har du försökt?

• Annica71

10 år, alla tänkbara utredningar, 2 IVF, flertalet missfall, adoptionsutredning men så fick vi våra två mirakel på "normal väg"

Lycka till!

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (:()

Vi är inne på vårat 10:e försök denna månaden, känns sjukt bittert!

Men man mår lite bättre av att höra att det faktiskt kan hända trots såhär lång tid!

• Limaliie

Jaha men 10 månader räknas som normaltid, efter ett år har ni rätt till utredning. Dock lite beroende på er ålder, vissa måste vänta 2 år (om man är ung) och andra 6 månader (äldre par).

• angeni

Första barnet : Första försöket.

Andra barnet: andra försöket

Tredje barnet: ett år som slutade i MF så nu börjar vi om från försök ett nu då.

• Baktakt

Det tog sig på 14e försöket med andra barnet. Samma dag som vi ringde fertilitetskliniken fäste ägget och två dagar efter att vi hade lämnat blodprov inför utredning fick vi ett plus.

Första barnet tog sig på 8e försöket.

• Anonym (eh)
    angeni skrev 2014-05-21 16:17:04 följande:
    Första barnet : Första försöket.
    Andra barnet: andra försöket
    Tredje barnet: ett år som slutade i MF så nu börjar vi om från försök ett nu då.
    Menar du att du anser ni hade svårt ? Första o andra försöket liksom.

Svårt har man när det gått ett år......!!!!
  • angeni

Nej de två första menar jag inte på att de gick svårt. Men denna gången vill det sig inte riktigt så därför känns det tufft när man kämpat ett år. Menar bara på att det kan gå olika fort även för samma person.

Svar på tråden hur lång tid ska det ta att bli gravid?! :( solskenshistorier?