• Mellanmjölkens land

blöja vid start/landning?

Vår dotter är blöjfri dagtid sen hon var drygt 1,5 och nu har hon nyligen fyllt 3. Efter en omgång med mycket olyckor ett par månader efter att lillasyster föddes har vi nu haft max 2-3 olyckor de senaste 2 månaderna. Utöver det har det kommer det typ 5 droppar i trosorna eftersom hon inte riktigt hinner fram ett par ggr/v. 

Nu ska vi flyga och min sambo vill då sätta på henne blöja. Sist vi flög hade hon blöja men då hade hon precis fyllt 2. Jag tycker att hon är stor nog att slippa om vi kissar precis innan vi går ombord. Blir hon akutkissnödig  (brukar jagunder start eller landning tar vi med ett par blöjor som hon kan få på sig. Jag kommer ha med mig en tjock fleecetröja som hon kan sitta på ifall det ändå skulle ske en olycka.

Till saken hör att sist blev hon hysterisk vid start/landning och det är just vid såna tillfällen som olyckorna kan tänkas ske.

• Svar på tråden blöja vid start/landning?
  • HWR

Jag hade inte satt på min dotter en blöja när hon ändå varit blöjfri så länge. Hade gjort som du tänkt, att låta henne kissa innan och sen lägga något under henne "i fall att" och sen försökt hålla henne lugn under start/landning.

Vi flög i somras och det var ganska mycket turbulens under landningen. Min yngsta dotter blev rädd men jag hade en tidning med bilder på barnleksaker som jag lyckades distrahera henne med.

• RetroS

Låt henne ha blöja under flygresan.

Vi satt blöja på vår dotter och hon är äldre än er vid flygresa. Nu var vår flygresa lång och innebar att hon sov. Något som inte sällan innebär att hon kissar ned sig. Att flygga innebär inte bara att det inte går att använda toaletten när man startar och landar utan även köer, trängsel och ovan trång miljö. Om valet är mellan att riskera att kissa ned sig eller att ha blöja under flygresan är det sistnämnda att föredra och då under hela flygresan.

Trevlig resa!

• Alva3

Vi åkte till Thailand för två år sedan och då var barnen 1,5 år och 5,5 år. Båda hade blöja. 5,5 åringen hade blivit blöjfri när han var fyra och ett halvt. Av erfarenhet vet jag att han blir helt hysterisk ( adhd och kanske autism) så han fick ha blöja, det var nog tur det för hans blöja var överfull när vi klev av från planet.

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Mellanmjölkens land

Vi kommer ju självklart gå på toa under flygresan och hon är en sällankissare (jag kissar mycket oftare). "Rutinkissar" vi henne innan start och landning tror jag att risken för olyckor är ganska minimal men självklart finns den. Blöja dagtid (som lillasyster) lär inte bli populärt

• nozpa
    Mellanmjölkens land skrev 2014-05-22 19:50:51 följande:
    Det vart blöjfritt och det gick hur bra som helst smile1.gif
  • Alva3
    Mellanmjölkens land skrev 2014-05-22 19:50:51 följande:
    Det vart blöjfritt och det gick hur bra som helst

Skönt, ha en trevlig resa
    William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Ndkfhfufl023

Varför frågar du om saker när du redan verkar ha svar på allt? Ingenting som någon säger verkar ju duga i dina trådar. Och varför frågar du så konstiga frågor hela tiden?

Svar på tråden blöja vid start/landning?