Hur ska jag gå vidare ?
Jag har precis separerat från barnets pappa ( vi är fortf gifta men skickat in skilsmässopapper osv ). Vi har en son på 3 år.
Vi bor nära varann och har nära till dagis. Just för att vi ska kunna hjälpa varann.
Så förra veckan när sonen var sjuk och skulle vara hos pappa så vab jag och var hemma. Enbart för att vara snäll. Jag jobbar natt och pappan dag.
Nu blev sonen sjuk igen, och återigen på pappas dagar. Pappan hämtar och är hemma en dag och sen står han utanför min dörr på morgonen och dumpar sonen hos mig, trots att jag jobbat vaken natt 10 h.. Jag behöver ju få sova när jag kommer hem.
Sen skriker han och är allmänt otrevlig och tycker att jag får skylla mig själv som jobbar natt...
Jag har försökt prata och skickat sms, om att vi måste kunna samarbeta och prata om sånna här saker. Han ändrar tider för hämtning och lämning efter vad som passar honom.
Vad ska jag göra ? Jag blir tokig när han håller på så här. Och hade jag inte jobbat natt så hade ju sonen kunnat bo hos mig alltid, men han kan ju inte vara själv hemma.
Jobbar ca 3 nätter i veckan.
Så vi delar halva veckan. Har ett 6 v schema och även ledig en hel v.