• Anonym (Trött)

Hur ska jag gå vidare ?

Jag har precis separerat från barnets pappa ( vi är fortf gifta men skickat in skilsmässopapper osv ). Vi har en son på 3 år.
    Vi bor nära varann och har nära till dagis. Just för att vi ska kunna hjälpa varann.

Så förra veckan när sonen var sjuk och skulle vara hos pappa så vab jag och var hemma. Enbart för att vara snäll. Jag jobbar natt och pappan dag.

Nu blev sonen sjuk igen, och återigen på pappas dagar. Pappan hämtar och är hemma en dag och sen står han utanför min dörr på morgonen och dumpar sonen hos mig, trots att jag jobbat vaken natt 10 h.. Jag behöver ju få sova när jag kommer hem.

Sen skriker han och är allmänt otrevlig och tycker att jag får skylla mig själv som jobbar natt...

Jag har försökt prata och skickat sms, om att vi måste kunna samarbeta och prata om sånna här saker. Han ändrar tider för hämtning och lämning efter vad som passar honom.

Vad ska jag göra ? Jag blir tokig när han håller på så här. Och hade jag inte jobbat natt så hade ju sonen kunnat bo hos mig alltid, men han kan ju inte vara själv hemma.
    Jobbar ca 3 nätter i veckan.
    Så vi delar halva veckan. Har ett 6 v schema och även ledig en hel v.

• Svar på tråden Hur ska jag gå vidare ?
  • Anonym (*)

Om ni har ett schema som ni både är nöjda med, så får ni se till att hålla det  sålänge ni inte är övereens om att byta dagar när det är VAB osv.

Skriv ett avtal på familjerätten, så att ni har ett avtal som gäller.
    Försök få pappan att förstå att han får vabba på sina dagar och du på dina...om det inte är något speciellt som händer. Gå på samarbetssamtal om det inte funkar att bara du o han pratar

• yftte

jag skulle inte öppnat dörren, allvarligt...

han är ju dum i huvet...

den där kommer du få problem med... eller dom har ju redan börjat...

har varit utsatt för samma

jobbat natt 15 år

exet skulle ha barnen då jag jobbade, hade ett superschema, 

men samma där, han kom och lämnade fast jag hade jobbat och skulle sova för jag var ju ändå hemma...

eller sket i att hämta för han ville jobba extra

hos mig gick det så långt att jag till slut fick dagbarnvårdare i hemmet, en tjej kom hem till mig då jag jobbade och sen om barnen var sjuk fick jag ju vara hemma....

då slapp jag honom

GE DIG INTE

• Anonym (Trött)

Jag ska stå på mig ! Vi har iaf haft lite sms kontakt nu och pappan ska hämta sonen imorgon och vi kom överens om tid.

Han får en chans nu att lugna ner sig o förhoppningsvis komma på bättre tankar och fatta. Men funkar det inte, så kontaktar jag familjerätten.

Svar på tråden Hur ska jag gå vidare ?