Hinner man göra Kolmården på en dag?
Eller blir det ett enda stressande då? Kommer att åka i sommar med en 7-åring och vi vill såklart hinna med delfinshow och safari.
Eller blir det ett enda stressande då? Kommer att åka i sommar med en 7-åring och vi vill såklart hinna med delfinshow och safari.
Det beror på. Är det en solig lördag i juli kan det vara ett par timmars kö till safarin och samma till delfinshowen - då förlorar man ju massor med tid på köandet. En dag då det är lugnt hinner man däremot med allt på en dag.
Det hinner man helt klart med! Man hinner även tropicariumet som finns utanför om man vill det 😊 Ha så kul, Kolmården är bäst och ett måste varje år för oss!
Gå först till Safari/linbanan när Kolmården öppnar, då är det minimal kö.
Ok, tack för svar.
Jag åker alltid en vardag, eftersom det är lugnare då. Hinner med safari, hela parken, lunch, showen och tropicariumet utanför. Är där från 10 till 15/16.
Jag tar även om köper samt skriver ut biljetterna hemma för då slipper jag biljett kön.
Jag tror också det beror på när ni åker. Vi var där för två år sedan och då var det sjukt mycket folk och långa köer. Vi behövde två dagar, men barnen var också yngre då. Med en 7-åring en regnig dag är det nog inga problem att hinna på en dag.
När vi var där fanns det inga köer alls till safari tex, bara att trava in i en hytt.
Vi behövde likafullt 2 hela dagar, sådana är vi. Hade absolut kunnat vara där fler dagar också.
Måste man köpa biljetter innan eller kan man köpa när man kommer dit?
Aldrig varit där och ser att man kan köpa på nätet så jag blev osäker.
Gick utmärkt att köpa på plats. Vi var där när de öppnade kassorna och det var ingen kö. Var typ i slutet av juni.
De brukar även ha en kassa på hjul alldeles innan entrén, tror man bara kan betala med kort där. De har haft den kassan där alla tre gånger jag varit där i år.