• hawaiie

Hur länge ska man ha nyföddinsatsen i bilbarnstolen (brio primo)

Hej! Som rubriken lyder, hur länge ska man ha den där lilla extra insatsen i bilbarnstolen? Min kille blir 8 v på torsdag och jag har inte vågat köra bil utan att ha pappan med i bilen men nu tänkte jag face my fear, men så slig det mig att jag inte vet om insatsen bör va kvar i stolen eller ej! Hur länge väntade ni! Snabba svar tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Hur länge ska man ha nyföddinsatsen i bilbarnstolen (brio primo)
  • Bumblebee

X-tra insats? det hade vi aldrig i vår Brio Primo och vår lilla dotter vägde knappt 2,8 kg när hon föddes. Tror att du menar det lilla skyddet ovanför huvudet, den behöll vi bra länge tills hon blev för lång

• Flisan79

Jag antar att du menar den lilla kudden och den runt huvudet? Den runt huvudet hade jag tills nacken var lite stabilare. Kanske någon månad. Kudden var nog samma. Tog bort den när bebis blev så lång att axlarna hamnade rätt vid bältet utan kudden.

• hawaiie

Tack! Ja det kallas kanske kydde! jag tog bort den och det verkade kännas bra för killen! Min "köra bil själv med barnet oskuld" e nu tagen! Det var inte så farligt!

Svar på tråden Hur länge ska man ha nyföddinsatsen i bilbarnstolen (brio primo)