• 1990amanda

Dax att sova i egna säng!?

Har en dotter på 14 månader som fortfarande sover mellan mig o min sambo! Jag tycker de är mysigt men sambon börjar tröttna o vill att hon ska sova i sin spjälsäng! Jag har testat ett par ggr men hon ställer sig upp o bara gråter o ropa på mamma, sen kastar hon ner snutten... När har du börjat lägga ditt barn i egen säng!? Tips på bra läggning i den nya sängen? Hur långt tar de ungefär innan de vant sig?

• Svar på tråden Dax att sova i egna säng!?
  • Natulcien

Kanske känns obehagligt att vara instängd i spjälsäng när hon är van vid att sova mer "fritt och öppet" s.a.s.? Kanske ni kan ställa en vanlig 90-säng intill er säng istället, så har hon närheten till er, men ni får alla plats..?

Vad är det din sambo tycker är jobbigt med det hela?

• blomman07

Jag skulle väldigt gärna vilja att min 13mån sov i spjälsängen igen, men det går bara inte. Tror att en känslig period precis har inletts också, så hon blir nog kvar mellan oss ett tag.. Jag gillar inte samsovning ALLS.

• Lilla fjunet

Min pojke är 3,5  år och sover fortfarande hos oss. Vi människor är ju flockdjur, inte så ofta barn tycker det är mysigt att ligga ensamma i ett eget rum/säng.
    Stör det pappan så får han väl sova i en annan säng då.

• Erizajo

Jätteolika, mina barn har haft behovet att samsova länge, det ger trygghet, skulle aldrig försöka påtvinga mina barn att sova själva, nu gör de äldsta det (7

• Flickan och kråkan

Det beror ju på vad du menar. Mina äldsta två flyttade till eget rum för ett par veckor sedan - de är 5 respektive 6 år. Fram tills dess samsov vi, men vi trängdes inte utan breddade vår dubbelsäng med vanliga sängar (en 90- och en 120-säng). Yngsta är snart 11 månader - sansover och kommer att göra det länge. Om det är trängseln din sambo ogillar ställ en vanlig säng i kloss med er .

• 1990amanda

Min sambo ogillar att han får lite sparkar och smällar då och då på natten och att hon tar stor plats! Hon sover inte stilla precis.. hon vänder och flyttar på sig en hel del. Nog mest de han inte gillar! 

Min älsta son sov till 1,5 år tror jag i vår säng, sen nu är han 4 år och sover varje natt i sitt rum. 

Men det kanske vore bättre, att ställa en vanlig säng .. Spjälsängen är ju inte direkt välkomnande med alla Staket runt om :P 

får testa de :)

Svar på tråden Dax att sova i egna säng!?