• linamums

Hur långa är era inre blygdläppar ?

Ja som det står i rubriken. Hur långa är era inre blygdläppar ? Tycker detta är intressant just för jag är en sådan med långa inte blygdläppar som alltid fått höra av barnmorskor gynekologer och dylikt att det är så normalt så men har ändå aldrig sett någon med långa inte . Varken på tv eller i verkligheten. Och då har jag en massa kompisar som jag sett nakna och varit på många badhus, jag jobbar även inom äldrevården och har sett hundratals kvinnliga kön eftersom man inom vården håller på med intimtvätt men aldrig sett någon med långa inre blygdläppar . Aldrig . Och när man hör folk prata så verkar oftast folk Prata som att det är nå ovanligt . Jag har nyligen opererat mig . Hade nästan 6 cm långa inre blygdläppar men har numera 1,5-2,5 cm långa förhoppningsvis krymper dom lite till efter några veckor eftersom det kanske är svullnad kvar . Har mått dåligt länge för dessa läppar. Även om jag själv tycker det är fint så blir man så osäker bär man hör andras prat plus att man aldrig sett någon med låga som en själv. Skriv gärna vad ni har för åsikt om detta och om det är någon mer som opererat sig skriv gärna hur låga dom var innan och efter operation. Jag opererade genom landstinget pågrund av det fysiska problem som kan uppstå av långa inre. Så kom igen nu tjejer fram med linjalen :p

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 22:20
    Alltså man ska mäta uppifrån och ner . Alltså hur långt dom hänger ner så att säga :) mina var ju 6 cm innan operation och hängde då oxå några cm nedanför dom yttre .

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långa är era inre blygdläppar ?
  • linamums

Vad anses egentligen som långa inre alltså vart går gränsen? Har ja fortfarande långa så att säga om jag ligger på 1,5 - 2 cm ?

• EnGladPingvin

Har aldrig ens reflekterat över saken och kan verkligen inte se att det skulle ha någon betydelse. Har heller aldrig hört någon i min närhet prata om det.

• linamums

Engladpingvin: kan tänka mig du har små *normala* då kanske man inte reflekterar över det . Men ta en linjal å kolla hur lågt faktist 6 cm är och tänk dej å ha inre läppar som är så som dessutom hänger utanför dom yttre då reflekterar man över det ska du se :p men är man som alla andra så klart man inte tänker på det

• Lindsey Egot the only one

Jag tycker du borde googla på lite bilder på underliv och se att det finns extremt stor variation och allt är fullt normalt.

• linamums

Ni som röstar på över 7 cm hur långa har ni ? Och har ni problem av det ? Jag hade nästan 6 cm p hade problem av det . Jo har googlat men har aldri sett eller hört någon som har det klart jag vet det är"normalt" att alla ser olika ut . Men som sagt aldrig hört eller sett någon mer inre som är långa . Just att barnmorskan sa det var lika vanligt å ha så långa som mig alltså 6 cm som att ha 1 cm. Jag undrar om det verkligen kan stämma ? Jag kan tror att det är som vanligast att ha 0-2 cm långa sen att det finns såna med långa men att det är ovanligare kanske 1 på 1000 eller nå?

• EnGladPingvin
    linamums skrev 2014-05-19 21:36:57 följande:
    Engladpingvin: kan tänka mig du har små *normala* då kanske man inte reflekterar över det . Men ta en linjal å kolla hur lågt faktist 6 cm är och tänk dej å ha inre läppar som är så som dessutom hänger utanför dom yttre då reflekterar man över det ska du se :p men är man som alla andra så klart man inte tänker på det

Nu var jag tvungen att gå in på toa för att titta och visst mina hänger inte direkt utanför, men de är inte minimala heller. Men helt ärligt tror jag faktiskt ytterst få människor bryr sig om andra människors inre blygdläppar. Har aldrig hört varken någon pojkvän eller tjejkompis kommentera det. Har heller aldrig reflekterat över hur andra kvinnor ser ut i underlivet. Det är ju inte så att det tillhör vanligheterna att man ser andras blygdläppar. Tror faktiskt aldrig jag gjort det. Har man fysiska problem är det en annan sak, men utseendemässigt är det nog mest i det egna huvudet.
  • linamums
    EnGladPingvin skrev 2014-05-19 21:56:52 följande:
    Nu var jag tvungen att gå in på toa för att titta och visst mina hänger inte direkt utanför, men de är inte minimala heller. Men helt ärligt tror jag faktiskt ytterst få människor bryr sig om andra människors inre blygdläppar. Har aldrig hört varken någon pojkvän eller tjejkompis kommentera det. Har heller aldrig reflekterat över hur andra kvinnor ser ut i underlivet. Det är ju inte så att det tillhör vanligheterna att man ser andras blygdläppar. Tror faktiskt aldrig jag gjort det. Har man fysiska problem är det en annan sak, men utseendemässigt är det nog mest i det egna huvudet.

Har man långa som mig så tänker man på det mer och jag kan ofta om man tex kollar i en tidning typ Amelia eller liknande med en tjej kompis eller på jobbet så har som bilder på kvinnliga kön å så ser man en med låg à så kan kompisen säga men Gud vad äckligt kan man se ut sådär . Och peka på den med långa inre blygdläppar sen kan man höra killar sitta å skämta om fladdermusar och diskutera det . Så visst pratar folk om det
Svar på tråden Hur långa är era inre blygdläppar ?