• Anonym (-)

P-piller och mellanblödningar

Hej!

Jag åt p-piller länge men fick långdragna mellanblödningar efter drygt ett år. När jag skulle förnya receptet ville barnmorskan att jag skulle kolla upp det hos gynekolog, men jag slutade istället med dem och då blev mensen normal (de har den biverkningen att jag inte får mens alls), och mellanblödningarna upphörde.
    När jag åt dem för några år sedan hade jag inte det här besväret och jag har båda gångerna mått väldigt bra av dem, förutom att jag nu blödde mer eller mindre konstant i flera månader.

Om jag vill börja äta p-piller igen, kommer hon då kräva att jag ändå går till gynekolog innan? Kommer jag kunna prova den här sorten igen eller blir det nobben? Har mått dåligt psykiskt av andra sorter och vill helst undvika experimenterande, de här funkade ju så bra..

Tack!

• Svar på tråden P-piller och mellanblödningar
  • Anonym (-)

Jag åt Yaz, totalt två år den här gången.

• Anonym (-)

Tack för svar! Jag vill ju äta den här sorten egentligen, kommer jag inte få prova och se det funderar bättre den här gången? Har inte råd med den typen av biverkningar som jag fått av andra sorter och vill verkligen inte experimentera, är nog hellre utan då.

• Anonym (-)

Tack, men min undran var om jag kommer bli nekad den här sorten? Eller kräva en undersökning av gynekolog?

Svar på tråden P-piller och mellanblödningar