• DragonWoman

Hur ska jag få henne att sluta småäta/tutta?

Min lilla skrutta är nu nästan 13 månader, äter som en liten varg av vanlig mat på dagarna och stor flaska välling till frukost och kvällsmat. Men hon envisas med att tutta på kvällen och natten (samsover). Har försökt få henne att somna om på nätterna utan tuttandet men då blir det ett sabla liv på henne Obestämd hon ger sig helt enkelt inte! För grannarnas, den äldre sonens och min skull är jag tvungen att söva om henne så. Ska ha barn igen i september och jag känner redan nu att det blir ohållbart med sömn och rutiner om inte detta tuttandet upphör. Nån med bra tips eller ideèr om hur detta ska lösas? Fått korkade förslag på att smeta in starka eller äckliga saker, grymt i mina ögon!

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Svar på tråden Hur ska jag få henne att sluta småäta/tutta?
  • Ramborg

Testa att inte sova med henne några nätter. Om bara pappa är där när hon vaknar kan hon kanske somna om utan tutte.

42.
  • DragonWoman
    Ramborg skrev 2014-05-18 22:15:09 följande:
    Testa att inte sova med henne några nätter. Om bara pappa är där när hon vaknar kan hon kanske somna om utan tutte.
    Testat, gick inte bra alls. Hon skrek sig till sömns igen, vaknade upp fort och så fortsatte det. Försökt med nattvälling med men icke! Envis liten madam....
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Flickan och kråkan

Jag har slutat nattamma alla mina tre genom att gå upp och vagga. Äldsta är snart 11 månader och ammar sedan en månad honom enbart vid 04.30-05. Ett par jobbiga vakennätter med mycket bärande (har suttit och guppat på pilatesboll och använt sjal) men sedan har de nöjd sig med att bli omhållna. Samsover också.....och länge. Men det har inte gått över natt utan mycket uppvak och mycket vaggande i sådär en vecka. Inte mycket gråt men mycket vandrande som förälder så man får liksom ladda inför . Jag valde att ta "fajten" när jag inte längre orkade varenda timme.

Svar på tråden Hur ska jag få henne att sluta småäta/tutta?