Fysiskt begränsad med spädbarn
Jag fick min prematurt födda dotter med kejsarsnitt och dessvärre blev snittet infekterat och jag väldigt dålig. Genomgått många bukoperationer där bl a den raka magmuskeln opererades bort och blev även sängliggandes i månader. Har varit mycket rehab för att komma tillbaka då jag tappade all muskelstyrka och inte kunde röra mig i princip. Nu klarar jag att gå utan hjälpmedel men dessvärre är kondisen fortfarande urusel och min styrka nedsatt. Kan gå och bära på min dotter men bara en kort stund och orkar inte med att engagera mig mentalt till hundra procent heller. Försöker att vara försiktig med ryggen så jag inte överanstränger den nu när jag inte har magmuskulaturen intakt. Är fortfarande sjukskriven och min man är föräldraledig och en fantastisk pappa. Trots att jag vet att det är fullt logiskt att jag inte orkar mer så är det oerhört frustrerande att vara så fysiskt och psykiskt begränsad. Någon som varit med om en skada och/eller har tips på strategier för hur jag kan tänka så inte frustrationen tar överhanden?