Låta dottern åka?
Min dotter sedan ungefär 2 månader tillbaka pratat med en kille via kik, skype och facebook. Vi kan kalla denna pojken Linus. Dem började prata och de är lika gamla, 15 år , och ska båda fylla 16. Linus bor i en Uppsala, ungefär 2 timmar bort.
Efter att de båda har pratat med varandra under 2 månader så har de nu kommit fram till att de vill träffas och hitta på något, och att min dotter kan åka till Uppsala över dagen för att träffa denne Linus. Hans föräldrar tycker att det är helt okej att hon kommer och hälsar på över dagen, och på kvällen tar hon tåg hem.
Nu till problemet : Jag vet inte om jag vill att hon ska åka, eftersom att jag aldrig har träffat Linus, dock har jag varit med när hon pratat i Skype med honom och pratat med hans föräldrar. Sa till dottern att jag helst inte vill att hon ska åka, då hon inte kommer ha någon vuxen som hon faktiskt känner samt kan lita på i närheten.
Hade ni låtit eran snart 16 åriga dotter åka till en så pass stor stad som Uppsala ensam för att träffa en kille hon aldrig träffat innan, eller hur hade ni försökt lösa det hela? Tips på hur man kan göra mottages gärna.