• MedlemFV

Normalt eller inte? Roar mig själv, skrattar för mig själv.

Liten kortfattat information om mig innan jag börjar. Jag är en ensam människa. Jag går på terapi på grund av mitt mående, jag har fått många bekräftelse att jag är intelligent. Väldigt skarp. Väl talad. Jag är depressiv. Nu skall jag berätta varför jag skapade denna tråd. Vill bara först tillägga att jag skriver med min IPad. Så texten kommer bli ihop satt. Hoppas ni kan läsa i alla fall. Jag får ibland idéer om vad jag kan göra för nåt, oftast komiska saker, vilket gör att jag skrattar. Jag skrattar när jag tänkt på något roligt, och ibland kan jag tillägga, fantasiera mig om själva händelsen, för att den skall bli överdriven vilket gör att det blir ännu roligare att tänka på den. Jag skrattar då för mig själv. Jag kan ibland bli helt sprallig och få överskotts energi och skaka på armar och ben riktigt rejält. Jag gör detta endast när jag är själv, när det inte finns en enda kotte i närheten av mig. Oftast händer det i mitt rum. Ibland, so. Nu. Så tänker jag hur konstig och korkad person jag är, som skrattar för mig själv. Det måste vara någonting lustigt med mig. Eller är det det? Är det något fel med mig som gör detta? Tack på förhand!

• Svar på tråden Normalt eller inte? Roar mig själv, skrattar för mig själv.
  • myskmalva

Just skrattattacker får jag sällan, oavsett om jag är ensam eller tillsammans med andra, men oj vad mycket märkligt jag kan ha för mig när ingen ser och hör! Livlig fantasi är ett underbart sällskap och jag är ju faktiskt den trevligaste människan jag känner. Vi har exakt samma humor och intressen, jag och jag. :) Om det är normalt eller inte bryr jag mig inte så mycket om. Jag trivs med det och det skadar ingen.

• Kejo

Jag tycker att det låter som att du har en stark fantasi och en otroligt hög inlevelseförmåga - och tar något som liknar dagdrömmeri till ytterligare en nivå. Min spontana tanke var att Vad kul för dig att du har så många roliga tankar i huvudet att du kan roas av det...
    Sedan om detta har blivit något av ett "projekt" för dig så kanske det är ett resultat av att du är ensam? Lite som en tröst istället för att känna dig ensam och uttråkad?

Men nej, jag tycker inte att du är varken konstig eller korkad. Tror att många människor gör precis vad du gör - jämt och ständigt - just för att göra tillvaron lite roligare när man promenerar, åker t-bana etc. Dock publikt så håller man skrattet inombords...Men hemma på kammaren så gör nog folk mycket som skulle kunna uppfattas som konstigt av andra - utan att de för den sakens skull är onormala.

Svar på tråden Normalt eller inte? Roar mig själv, skrattar för mig själv.