• MariaEyre

syskonvagn :)

Hej!
    Jag är gravid med nummer två, och min son kommer vara drygt 2 år när han blir storebror.
    Vi funderar på vilken syskonvagn som är bäst? Jag vill kunna ha bebisen mot mig och den stora killen framåt, och jag vill ha fullt liggläge på sittdelen. Den ska också gå att ha "raklång" så han kan ligga plant och sova i vagnen :) jag har kikat på nätet på bugaboo, kronan och emmaljunga. Kan någon hjälpa mig med tips/erfarenheter? Tack :)

• Svar på tråden syskonvagn :)
  • Kontra

Jag har en bugaboo donkey och är jättenöjd med den. Jätteskönt att kunna göra om den till singelvagn nu när storasyster vill gå själv allt mer men dagar när hon inte är lika pigg eller vi ska gå långt så är det enkelt att ställa om igen. Men det är ju ergonomiska sitsar i den, så helt plant ligger dom inte. Båda mina sover väldigt bra i vagnen iaf :)

• E2012smamma

Har precis beställt en bugaboo från Holland!

Storebror kommer vara 2,5 så den kommer nog mest användas av bebisen men däremot ät det jävligt skönt att man lätt kan göra om den!

Sen när storebror inte vill sitta mer så behöver man inte köpa ny vagn igen för att slippa gå runt m halva vagnen tom :)

• E2012smamma
    MariaEyre skrev 2014-05-18 12:34:32 följande:

Var det stor prisskillnad att beställa från Holland?

12500 för all black m de långa suffletterna.

En sittdel o två liggdelar. Här skulle den kosta 16300-16700:-

Den med aluminium chassi skulle kosta kanske 1500:- mindre så man kan ju ta den å spara lite till. Den är ju också snygg :)

Det var längre lev tid på den svarta men har 17 v till bf så för mig är det lugnt.

Å man betalar inte förän dom ska skeppa den så det blir ju två månader man har på sig att lägga undan lite extra :)
  • E2012smamma

Det jag känner är positivt är det höga andrahandsvärdet.

Vi köpte en ny teutonia till sonen. Kostade 10.000 kr. Känns som att man kan vara glad om man får 1500-2000 för den nu. Och bugaboo från samma år ligger ute för 8-10.000 så tror säkert man kan sälja den för 10.000 om 2 år om man tar hand om den :)

Svar på tråden syskonvagn :)