-
hej! Vela kolla meed er här ute. Jag har sett mitt ex påtänd på droger och hon har vårat barn den mesta delen av tiden. Jag och hon har missbrukat ett bra tag ihop så jag känner igen det väldigt väl hur hon ser ut när hon väl är det. Själv har jag vart ren mer än ett år. Men jag kom nyss ut från ett fängelsestraff. Detta var för ett gammalt brott. Som hände för cirka 3 år sedan. Jag har lämnat in flera orosänmäningar men det hon tar syns inte på eras urintest. Vilket gör att det känns som dem på socialen inte tar mig på allvar, förmodligen också för att jag har setat i fängelse nyss. Men jag är hundra procent på att hon tar droger. Vilket även andra är, för att det är inte bara jag som sett henne påtänd. Men finns det några rekomndationer va man ska göra i ett sånt här tillälle? När man inte kan bevisa det men man är säker på att det är så.
-
Svar på tråden Missbrukande mamma
-
Kan du inget bevisa så är det svårt... Men om barnet är på dagis så borde ju pedagogerna märka om nåt inte står rätt till?
-
anonymt tipps till soc? jag anmälde själv en kompis som satt och rökte på ijämte sin son till polisen men dom dök inte ens upp
-
Tar hon droger borde det väl visa sig på testerna. De där testerna brukar väl täcka det mesta?
-
Korpen: Hon är inte ett år än så hon har inte börjat på dagis än.
emma: Det har jag redan gjort men det händer inget.
hm: Nej inte allt. Det finns en del som inte syns. -
Du kan ju givetvis själv bestämma dig för att skydda ditt barn och inte lämna ut honom till henne då hon är påtänd!Anonym (Den orolige) skrev 2014-05-16 20:19:52 följande:hej! Vela kolla meed er här ute. Jag har sett mitt ex påtänd på droger och hon har vårat barn den mesta delen av tiden. Jag och hon har missbrukat ett bra tag ihop så jag känner igen det väldigt väl hur hon ser ut när hon väl är det. Själv har jag vart ren mer än ett år. Men jag kom nyss ut från ett fängelsestraff. Detta var för ett gammalt brott. Som hände för cirka 3 år sedan. Jag har lämnat in flera orosänmäningar men det hon tar syns inte på eras urintest. Vilket gör att det känns som dem på socialen inte tar mig på allvar, förmodligen också för att jag har setat i fängelse nyss. Men jag är hundra procent på att hon tar droger. Vilket även andra är, för att det är inte bara jag som sett henne påtänd. Men finns det några rekomndationer va man ska göra i ett sånt här tillälle? När man inte kan bevisa det men man är säker på att det är så.
-
Jag pratade med polisen om detta men dem sa att jag bröt mot lagen om jag gjorde detta. Vet ej vad det hette nu igen. Men dem sa att jag var tvungen att lämna tillbaka henne. Jag vill inte att min dotter är vid hennes mamma. men utan bevis kommer jag ingen vart säger ¨både socialen och polisen. Men det är ju svårt att bevisa något som inte syns. För dem flesta som har tagit droger i sitt liv kan ju se på henne att hon är bra borta i huvudet vissa gånger hon kommer. Det är väldigt uppenbart för den som har vart i ¨sådana situationer.
-
Jag tror dig och att du väl ser om hon är påverkad. Det brukar vara så om man drogat ihop.... och jag vidhåller att ditt ansvar handlar om att skydda barnet. Låt resten få lösa sig!Anonym (Den orolige) skrev 2014-05-16 21:41:10 följande:Jag pratade med polisen om detta men dem sa att jag bröt mot lagen om jag gjorde detta. Vet ej vad det hette nu igen. Men dem sa att jag var tvungen att lämna tillbaka henne. Jag vill inte att min dotter är vid hennes mamma. men utan bevis kommer jag ingen vart säger ¨både socialen och polisen. Men det är ju svårt att bevisa något som inte syns. För dem flesta som har tagit droger i sitt liv kan ju se på henne att hon är bra borta i huvudet vissa gånger hon kommer. Det är väldigt uppenbart för den som har vart i ¨sådana situationer.
-
Ja man lär ju sig att känna igen uttrycken och ögonen och allt det dära. Så det är ju väldigt lätt för mig att se. Sen så när jag ringer polisen när jag möter henne så. så dyker dem ju aldrig upp. Så det änns som att dem inte tar mig på allvar. Jag är rädd för att det kommer att sluta illa för min dotter, och det värsta är att jag kan inte göra något mer än vad jag redan gör. :/
-
Du skyddar henne tillräckligt nu då, eller hur menar du?Anonym (Den orolige) skrev 2014-05-16 22:14:33 följande:Ja man lär ju sig att känna igen uttrycken och ögonen och allt det dära. Så det är ju väldigt lätt för mig att se. Sen så när jag ringer polisen när jag möter henne så. så dyker dem ju aldrig upp. Så det änns som att dem inte tar mig på allvar. Jag är rädd för att det kommer att sluta illa för min dotter, och det värsta är att jag kan inte göra något mer än vad jag redan gör. :/
-
Nej jag menar att det känns som jag inte gör tillräckligt, vill kunna göra mer men vet inte vad man kan göra. Jag har ring socialen jag har ringt polisen men ingen kan göra något utan bevis, och medans dem väntar på bevis så befinner sig min dotter i en väldigt dålig miljö där hon både kan skada sig fysiskt och psykiskt.
-
men du är en orolig pappa och har förmodligen fog för din oro! Du behöver inte ha lagen i ryggen (polisen) för att ingripa, det är din skyldighet! Soc kan du inte heller vänta dig särskilt mycket av - de kan bara arbeta med frivilliga lösningar, inte ens tvinga mamman att lämna drogtest!
Ingrip till skydd för barnet eller gå till domstol och få umgänget prövat utifrån barnets bästa! -
Jo jag skulle gärna vilja göra det. Men jag tänker på mitt förflutna jag har vart nykter ett år och jag hr nyss kommit ut från fängelse. Som jag förstår det så går dem nästan aldrig på pappans sida, och med tanke på att jag inte har några andra bevis än några ögonvittnen. Så ser det ju inte så ljust ut att jag vinner och vill inte förlora dem dagarna jag redan har. För dem dagarna vet jag ju med hundra procent att hon är säker.
-
Fast vem skall skydda barnet om inte pappa gör det??Anonym (Den orolige) skrev 2014-05-16 23:09:37 följande:Jo jag skulle gärna vilja göra det. Men jag tänker på mitt förflutna jag har vart nykter ett år och jag hr nyss kommit ut från fängelse. Som jag förstår det så går dem nästan aldrig på pappans sida, och med tanke på att jag inte har några andra bevis än några ögonvittnen. Så ser det ju inte så ljust ut att jag vinner och vill inte förlora dem dagarna jag redan har. För dem dagarna vet jag ju med hundra procent att hon är säker.
-
Jo de är klart. Vet ju om att detär ju min uppgift. Men advokaten jag pratade med ansåg att det var ingen ide tills dess att jag hade bevis. Att det var mer bara att man förstörde för sin dotter som får vara hos en nu. Att om jag tog det till rätten utan bevis så kommer jag att förlora. Att det var i mer än 90% av fallen går dem med mamman. Om det däremot fanns bevis så hade jag större chans, men att det var inte alltid nog det heller.
-
Jag tycker att du har en dålig rådgivare i den advokaten! Tycker han att du skall sitta på rumpan o vänta medan ditt barn far illa. Hur skall du kunna leva med det om något allvarligt händer?Lyckas du inte fullt ut har du ändå försökt!Anonym (Den orolige) skrev 2014-05-16 23:23:11 följande:Jo de är klart. Vet ju om att detär ju min uppgift. Men advokaten jag pratade med ansåg att det var ingen ide tills dess att jag hade bevis. Att det var mer bara att man förstörde för sin dotter som får vara hos en nu. Att om jag tog det till rätten utan bevis så kommer jag att förlora. Att det var i mer än 90% av fallen går dem med mamman. Om det däremot fanns bevis så hade jag större chans, men att det var inte alltid nog det heller.