• Smultronet84

Värk i höften och benet på nätterna...

Hejsan,
    Har precis gått in i tredje trimestern och är i vecka 29 (28+0), har inte gått upp så mycket alls i vikt och har tyvärr knappt fått någon mage MEN jag har så förbaskat ont i en höft och benet/vaden varje natt så det går inte att sova...
    Försöker bulla upp med kuddar och ändra läge men det hjälper inte, det är inte sendrag men det känns som sendrag typ dagen efter om man skall försöka förklara det...
    Är det någon annan som upplever detta eller som vet vad det kan röra sig om?
    Har ju inte samlat på mig en massa vätska och eftersom jag inte blivit så stor så tycker jag inte att kroppen borde reagera men det är riktigt jobbigt och har gjort så att jag somnar framåt 4-5 varje morgon och då är ju i stort sett hela dagen förstörd sen :(
    /L

• Svar på tråden Värk i höften och benet på nätterna...
  • Fröken Frågvis

Kan det vara ischias? Jag hade problem med det sista trimestern, det kom från baken och strålade ner i vad och fot. Finns tyvärr inte mycket att göra åt det mer än att massera, stretcha och ta Alvedon när man inte står ut. Det försvann sedan helt direkt efter förlossningen, men det kanske är en klen tröst i v 29... Hoppas du hittar ett bra sätt att bota, lindra eller hantera smärtan.

Svar på tråden Värk i höften och benet på nätterna...