• anna1964

klarar mej inte på 400 i veckan...skuldsanering

skitjobbigt leva så här..haft det så här i över fyra år nu.klarar inte leva på 400 spänn i veckan.går inte runt till mat.
    dessutom är jag förtidspensionär...

• Svar på tråden klarar mej inte på 400 i veckan...skuldsanering
  • Jag är bara jag

400:-som ska räcka till vad? Skuldsanering är väl räknat på att man ska ha en viss summa kvar-precis som socialbidrag. Borde ju inte bli mindre för dig då än nån annan. Är det 400:- bara till mat är det ju inte lite alls.

• Marionettdocka

Har du visat Kronofogden ev särskilda kostnader pga ditt funktionshinder? Ex läkare/medicin, hemtjänst, sjukhusvistelser...

Det känns tycker jag, som att du missat att redogöra förrelevanta utgifter för kronofogden. De jag vet som är "förtidspensionerade" och har skuldsanering har så kallade nollbeslut, att de inte behöver betala något. (Men det beror så klart på hur hög sjukersättningen och andra ersättningar är.) De jag känner till har ca 800 i veckan efter att hyra och andra grundläggande räkningar är betalda.

• HäckHäxan
    anna1964 skrev 2014-05-15 19:00:56 följande:

skitjobbigt leva så här..haft det så här i över fyra år nu.klarar inte leva på 400 spänn i veckan.går inte runt till mat.
    dessutom är jag förtidspensionär...

Vad äter du? 400 går ju absolut att leva på i veckan det kan jag utfodra både mig och dottern på utan problem. Sen att det inte blid oxfilé till middag är ju rätt givet.

Är du dessutom pensionär så har du alla möjligheter till långkok och storkok och frysa in portioner. Baka eget bröd. Frysta grönsaker istället för färska jämt. Soppa en fång i veckan kan också dryga ut osv.
  • Marionettdocka
    HäckHäxan skrev 2014-05-15 19:13:08 följande:
    Vad äter du? 400 går ju absolut att leva på i veckan det kan jag utfodra både mig och dottern på utan problem. Sen att det inte blid oxfilé till middag är ju rätt givet.

Är du dessutom pensionär så har du alla möjligheter till långkok och storkok och frysa in portioner. Baka eget bröd. Frysta grönsaker istället för färska jämt. Soppa en fång i veckan kan också dryga ut osv.
    Om personen har förmåga/ork till storkok beror ju till stor del varför personen har permanent sjukersättning.
  • anna1964
    boundforglory skrev 2014-05-15 19:05:18 följande:
    Vad lagar du för mat då?
    jag äter dessvärre knappt något,o det jag lagar blir spaghetti,köttfärssås,lite blandat blir det,nu idag åt jag
    cornflakes..
  • boundforglory
    anna1964 skrev 2014-05-15 19:15:23 följande:
    jag äter dessvärre knappt något,o det jag lagar blir spaghetti,köttfärssås,lite blandat blir det,nu idag åt jag
    cornflakes..
    Hur ser din budget ut då?
  • anna1964
    Nyfikna72 skrev 2014-05-15 19:09:40 följande:
    Vad beror skuldsaneringen på då?
    före 2006 var jag mycket på internet o beställde saker.och betalade för mej oxå.men för mitt hushåll,när det blev
    för mycket räkningar,körde mitt liv ihop sej totalt.blev sjuk av det,hamnade på inkasso m.m...sedan på kronofogden
Svar på tråden klarar mej inte på 400 i veckan...skuldsanering