klarar mej inte på 400 i veckan...skuldsanering
skitjobbigt leva så här..haft det så här i över fyra år nu.klarar inte leva på 400 spänn i veckan.går inte runt till mat.
dessutom är jag förtidspensionär...
skitjobbigt leva så här..haft det så här i över fyra år nu.klarar inte leva på 400 spänn i veckan.går inte runt till mat.
Vad lagar du för mat då?
Vad beror skuldsaneringen på då?
400:-som ska räcka till vad? Skuldsanering är väl räknat på att man ska ha en viss summa kvar-precis som socialbidrag. Borde ju inte bli mindre för dig då än nån annan. Är det 400:- bara till mat är det ju inte lite alls.
Har du visat Kronofogden ev särskilda kostnader pga ditt funktionshinder? Ex läkare/medicin, hemtjänst, sjukhusvistelser...
Det känns tycker jag, som att du missat att redogöra förrelevanta utgifter för kronofogden. De jag vet som är "förtidspensionerade" och har skuldsanering har så kallade nollbeslut, att de inte behöver betala något. (Men det beror så klart på hur hög sjukersättningen och andra ersättningar är.) De jag känner till har ca 800 i veckan efter att hyra och andra grundläggande räkningar är betalda.
Förtidspensionärer brukar ha rätt till bostadstillägg dessutom-har du ansökt om det?