"jag har ont i magen"
Min son är 3,5 år och går på dagis 15 h i veckan.
Jag har ett litet dilemma och det är att han sagt att han har ont i magen.
Han började igår strax innan vi skulle till dagis, han ville inte åka dit och när han väl fått på sig kläder och stod i hallen så ville han ha ett äpple, jag sa nej och sa att han skulle ha ätit mer frukost (han är dålig på att äta generellt) och då säger han att han har ont i magen.
Han fick äpplet ändå och då var det bra sa han sen när jag frågade (men det är ju så svårt för det är ju att ställa ledande frågor).
Senare på kvällen, efter middagen sa han det igen och lade till att han druckit för mycket. När jag frågade senare så hade det gått över för länge länge länge sen.
Och vid frukosten i morse sa han det än en gång. Jag försökte fråga hur det kändes och han sa att det inte kändes bra, och det gjorde ont i döskelettet sa han.
Men en stund senare var det bra.
På nåt vis känns det som att det är nåt han bara säger, för han är inte sjuk och han är bra i magen och han leker och stojjar. Äter som vanligt.. Men jag förstår inte varför han säger som han gör!
Han säger ofta att han är trött i benen också när vi är ute och går ( vi håller på att sluta med barnvagnen och han är duktig på att gå, men vi går inte så jättelånga promenader än, kanske 1-2 km i hans takt).
Hur hade ni tolkat detta?
Hade ni skickat till dagis?