• Ema86

snabb fråga om bröstmjölk

pumpar o ger på flaska istället

igår pumpade jag o ställde i kylen. nu nyss ljummade jag det till lagomt o matade... men halva är kvar... 

kan man kyla igen o värma igen senare?

yes? det känns så dumt att slänga det..

• Svar på tråden snabb fråga om bröstmjölk
  • Ema86
    Topcom skrev 2014-05-15 08:01:12 följande:
    Nej, man får slänga det som är uppvärmt, tyvärr.
    tackar för svar :)
  • linnn89

Man får väl inte värma upp det igen :) jag tyckte att det var jätte krångligt med att kyla/frysa värma lägga i kylen osv.. Jag glömde hela tiden hur man skulle göra då jag var rädd för att göra fel..

• Ema86

jag gör lite allt möjligt .. ammar direkt, pumpar o ger direkt (eller inom 3h har jag hört) eller ställer i kyl för att ta med nånstans senare.

orkar inte krångla ihjäl mig genom att frysa, det känns inte värt på en fläck tycker jag :)

mest bara helnöjd med att pumpen får ut så mycket o kladdfritt :P

• Lexikon

Man behöver inte värma alls heller. De gånger min man har gett mjölk i flaska har barnen fått den kall. (Då har barnen varit över två månader, innan dess har vi bara ammat.)

Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
  • Ema86
    Lexikon skrev 2014-05-15 09:14:54 följande:
    Man behöver inte värma alls heller. De gånger min man har gett mjölk i flaska har barnen fått den kall. (Då har barnen varit över två månader, innan dess har vi bara ammat.)
    nä jag ljummar upp den i varmvattenbad från kran bara
  • Lexikon
    Ema86 skrev 2014-05-15 11:30:49 följande:
    nä jag ljummar upp den i varmvattenbad från kran bara
    Men det räcker för att inte kunna spara den... jag tänker mer på om man tinat mycket och inte vill slänga. Som sagt, till ett större barn behöver man inte värma.
    Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
Svar på tråden snabb fråga om bröstmjölk