Verkar inte sörja sin döda far
För drygt 1,5 månad sedan förlorade min sambo sin pappa. Han valde att avsluta sitt liv själv.. Min sambo var nere i ett par dagar sedan har han velat att allt ska vara som vanligt. När jag frågar hur han mår säger han att han är lycklig. Det sa han också bara några dagar efter hans pappas bortgång. Vi har en dotter på 1 år och har precis köpt hus. Det kan jag förstå gör honom lycklig, men det känns kanske fel att vara det ändå. Det ända som jag märker är annorlunda på honom är att han hela tiden går runt och städar och plockar. Han vill hela tiden ha nånting att göra, han sitter aldrig still. Han undviker att träffa sin mamma och sina syskon. Han säger att dom bara "drar ner" honom. Han verkar helt kall när hans mamma ringer och gråter och frågar varför han inte hör av sig så mycket... Mitt i allt vill min sambo att vi försöker skaffa ett till barn. Det skulle göra honom ändå lyckligare säger han, och lite glädje i familjen tycker han. Jag vill jättegärna ha barn men känner att det inte är rätt tid just nu. Jag själv sörjer massor och tycker livet känns upp o ner just nu. Det är så svårt !! Jag vet inte om han bara är otroligt stark och sörjer såhär eller om hans sorg kanske kommer senare ? Är det nån som känner igen sig eller vet nån som sörjt på liknande sätt ?? Gör ont i hela mig att inte veta hur han tänker. Han säger bara att allt är bra.