Min dotter på 3 år uppskattar mig inte som sin far!
Hej
Jag förstår inte vad jag gör för fel, så nu skriver jag till er!
Min dotter är 3 år gammal och bor varannan vecka hos mig och pappan.
Flera ggr säger hon, jag vill åka hem, då menat till pappa. Jag är den som gör saker med henne, ger henne det mesta hon vill ha, är snäll mamma, åker till busfabriken, Kolmården, rider med henne osv. Jag vill vara en bra mamma och hitta på saker med min dotter den helgen vi har tillsammans och på kvällarna efter dagis så myser vi i soffan vid en film, lagar mat ihop och sådant. Pysslar med pärlor om hon inte är trött och målar.
Pappan har aldrig engagerat sig för sin dotter och i 2,5 år fick jag ta hand om henne själv. Han orkade inte. För 4 månader sedan så sa han rakt ut, jag vill separera för att slippa dottern. Jag vill inte ta ansvar för nått. Men till slut gick han med på att ha henne varannan vecka så jag kan försörja mig och min dotter och det funkar faktiskt mycket bra.
Men varför ser hon inte mig och min fina lägenhet som sitt hem? Det är ju dit vi flyttade tillsammans, där hon har alla sina saker och där jag gör allt för henne. Jag älskar verkligen min dotter men känner mig oerhört ledsen när hon säger, Hej då mamma, nu ska jag hem. Det känns som om hon inte alls uppskattar mig.
Vad gör jag för fel?