• Anonym (anna)

Föräldrapenning vikariat

Hej!

Jag fick precis hem papper som jag ska fylla i och skicka till er angående min föräldrapenning.
    Jag har under senaste året haft tre deltidsjobb. För tillfället har jag en vikarietjänst på 75% som slutar i juni.
    Men under juni-augusti kommer jag gå på ett vikariat på 100%. Jag ska ha barn i början av september.

Är det då det sistnämnda jobbet som räknas när jag ska fylla i inkomst och skicka till er?

Mvh Anna

• Svar på tråden Föräldrapenning vikariat
  • Försäkringskassan

Hej!

Om du haft tre olika arbetsgivare det senaste året kan du skicka in inkomstuppgifter för alla tre, det kan till exempel vara arbetsgivarintyg eller lönespecifikationer. Vi behöver utreda om du har rätt till att tillgodoräkna dig inkomster från alla tre. Generellt gäller att det är inkomster från stadigvarande arbeten som ska ligga till grund för föräldrapenningen.

Hälsningar

Erling, handläggare

• Anonym (anna)

Tack för svar!

Då har jag en annan fråga som jag funderat på. I februari gick jag på mitt nuvarande vikariat som tar slut den 23 maj. Den 2 juni går jag på ett nytt vikariat som sträcker sig fram till augusti, som jag skrev tidigare.

Grejen är att båda vikariaten är inom kommunen, alltså jag är anställd av Göteborgs stad, bara att det är olika arbetsplatser. Skriver jag då att Göteborgs stad är min arbetsgivare? Eller är det arbetsgivaren på min arbetsplats som skall skrivas in på den platsen?

Mvh Anna

Svar på tråden Föräldrapenning vikariat