• Anonym (ÄL?)

För tidigt ÄL ?!!??!?!

Hej

Vi har försökt ett tag nu. Jag har sista månaderna kört på med ÄL stickor, det har sammanfallit ungefär lika med min app(kalender). Månaderna går och humöret är väl inte på topp. Så nu har jag ändrat kost helt. Älskar att springa också, så därav så tänkte jag prova för att se om det gav resultat. Jag äter inte ris/pasta/potatis/bröd osv, men däremot mycket frukt och grönt dagligen. sen fick jag tips av en god vän(samma som hjälper mig med kosten), att prova rödbetssaft dagligen. Märker tydlig förbättring, men det är en annan historia. ;)

Nu till mitt problem... Nu på lördag så har jag enligt min app/kalender ÄL, dvs dags för att komma igång med mysandet. Men redan i söndags sa jag till min man att det är nog bäst att vi startar redan idag. Sagt och gjort. Igår vid 14-15 tiden gjorde jag ett ÄL test...En liten stegring (???!) ! då var det bara måndag, nästan en vecka för tidigt... Idag testade jag vid 11 (brukar ge mest utslag för mig då), och nästan omgående fick jag 2 lika starka streck. Ingen tvekan, jag ägglossar ~nu.  

Att tillägga, det  här är 2:a "omgången" efter ett MF för oss. Kan "nya" kosten spela in? Rödbetssaften som gör testet missvisande?  Kan MF spela in? Jag pustar bara ut nu, att vi hann få till det, och inte missade hela "festen"....  Nån med erfarenhet av för tidig ÄL?

• Svar på tråden För tidigt ÄL ?!!??!?!
  • Anonym (...)

Men alltså...ägglossningen är liksom inte huggen i sten. Att det diffar på någon eller några dagar är liksom ingen världssensation. Ibland kommer den lite tidigare, ibland senare, inland uteblir den helt. Kvinnans cykel är inte konstant statisk.

Allra helst inte efter ett missfall, som kan rucka det hela ordentligt.

Spänn av lite, den där fixeringen lör knappast gynna fertiliteten.

Svar på tråden För tidigt ÄL ?!!??!?!