• Mats A

En helt vanlig blogg om ett helt vanligt liv - fast tvärt om...

Vem är jag: Jag är en Art Director på 41 som älskar att åka skidor, köra rally, mitt jobb och att se potentialer. Det kan vara i båtar, bilar, hus, företag, stolar, trädgårdsarbete. Vad som helst kan lätt förvandlas till vad som helst… Och allt för ofta blir det så i våran lilla familj. Fullt med projekt.  Just det, jag glömde. Jag älskar min fru och mina tre barn också.
    Vi bor i Åre på vintern och på Gotland på sommaren. Jag jobbar som frilansande AD, har företag med min fru och sidekickar som körinstruktör på Åresjöns is.

Bloggar om: I min blogg kommer jag att beröra allt möjligt. Min vardag som småbarnsförälder, som ArtDirector, Rallynörd, skidfantast, berömberoende husrenoverare, bilbyggare och Åre bo och alla andra spännande projekt som hela tiden verkar hamna framför våra fötter. Med andra ord. Någon slags motpol till lugn och ro.

Här är ett exempel på blogginlägg från när jag började. Gå gärna in o läs på www.1000ordiminuten.se

Jag kan inte hjälpa det. Det ploppar upp saker i min hjärna hela tiden. När andra sitter tysta och tänker, sitter jag och ploppar popcorn. Jag älskar att låta tankarna hoppa isvak och jag älskar att försöka förmedla detta. Fram tills nyligen har jag gjort det genom att prata. Alldeles för ofta och alldeles för mycket. Nu t

änkte jag göra det även för er. Genom att skriva.

Att tänka innan man talar har aldrig varit mitt ledord. Eftersom jag talar så mycket skulle jag få tänka hela tiden. Det hinner jag inte. Så fort någon säger något ploppar det alltid upp något (enligt mig) roligt svar. Det ploppar inte bara upp en grej om jag ska vara ärlig. Det ploppar upp massor. Sen ploppar det upp lika mycket till när jag hör vad jag själv säger. Ett evigt ploppande, på gott och ont.