• liiise

Är Mc donalds nya smoothies och sallader nyttiga?

är dem okej? eller är dem lika dåliga som pommesen, läsken o burgarna?

eller är det ett ok alternativ och ganska hälsosamt????

läste om dem på mc Donalds hemsida precis

• Svar på tråden Är Mc donalds nya smoothies och sallader nyttiga?
  • viseversa

Deras pesto och kycklingsallad är eller var JÄTTEGOD. Men när jag beställde den senast hade dom lagt en massa pasta i den. Fan var besviken jag blev. Dom har förstört den totalt och jag hoppas det bara var ett "misstag" på just den mc-donalds. Men jag misstänker att dom vill snåla in på salladen(som är dyrare än pasta) och fylla ut med pasta och då är ju hela saken med nyttig sallad sabbad=(. Jag var grymt besviken!! Älskade den salladen innan. Den var fräsch och nyttig och god.

• Lindsey Egot the only one

Jordgubb och banan smothin smakade mest banan med jordgubbsfrön kändes det som men gick att dricka ändå. Inte jätte god men inte äcklig.

• Hmpf

En pesto/pastasallad på Mc Donalds innehåller 475 kcal

En smoothie (jordgubb och banan) 195kcal. Så jag skulle väll inte säga att det är särskilt nyttigt även om det är nyttigare än en Big Mac.

• viseversa
    Hmpf skrev 2014-05-13 07:42:24 följande:

En smoothie (jordgubb och banan) 195kcal. Så jag skulle väll inte säga att det är särskilt nyttigt även om det är nyttigare än en Big Mac.
    Men pastan är nytt. Innan var det BARA sallad pesto kyckling,mozarella(inte så nyttigt dock)och soltorkade tomater. Dom har sabbat salladen helt med den jävla pastan. 
  • Hmpf

Ja, det är pastan som står av majoriteten av kalorierna. Ceasarsalladen har inte lika hög energimängd.

• viseversa

Ja tyvärr. : ( jag som alltid åt den salladen kan nu inte göra det längre pga att dom förstört den med flera kilo pasta(känns som det)

• Styrox
    viseversa skrev 2014-05-13 08:17:07 följande:
    Ja tyvärr. : ( jag som alltid åt den salladen kan nu inte göra det längre pga att dom förstört den med flera kilo pasta(känns som det)
    Beställ en utan pasta?
    Så, problemet är löst
  • viseversa

Ja vist men det är störande ändå. Då kan jag lika gärna köpa sallad någon annan stams. : )

• Anonymiiiis

Vad innehåller en smoothie med skogsbärsmak?

• tiiii
    Hmpf skrev 2014-05-13 07:42:24 följande:

Varför skulle det vara nyttigare än en Big Mac?
    Den har 510kcal och proteiner och mättar ordentligt. 
Svar på tråden Är Mc donalds nya smoothies och sallader nyttiga?