• Anonym (Lollo)

Blir inte gravid!

Jag och min kille har problem! Han kan inte komma i mig! Och vi vill ju ha barn, har försökt med att ta spermierna och trycka upp dom men 2 månader nu och inget plus än ska jag ge upp eller? Hur stor chans att man blir gravid via fingermetod?

• Svar på tråden Blir inte gravid!
  • Anonym (Qwe)

Ni har bara försökt i två månader, det brukar ta runt 7 månader innan man blir gravid. När man har försökt i 1 år anses det vara ett problem och då kan man få hjälp. Att ni dessutom använder " fingermetoden" försvårar det ytterligare! Har ni försökt dagarna innan ägglossning?

• Pimpinellan

Chansen är i det närmaste minimal att bli gravid genom "fingermetoden". Inte en via regelrätta samlag är det speciellt många som blir gravida på 2 försök. Varför kan han inte komma i dig då? Är det p.g.a vetskapen att det kan bli barn och han då bangar för han vill egentligen inte utan har "gått med på" det hela? Tror tyvärr det är en vanlig orsak om mannen kan komma på andra sätt,men inte i kvinnan. Ni får prata igenom vad det beror på och bearbeta orsaken!

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Qwe) skrev 2014-05-13 07:10:31 följande:
    Ni har bara försökt i två månader, det brukar ta runt 7 månader innan man blir gravid. När man har försökt i 1 år anses det vara ett problem och då kan man få hjälp. Att ni dessutom använder " fingermetoden" försvårar det ytterligare! Har ni försökt dagarna innan ägglossning?

Så det är omöjligt rättare sagt via en sån metod? Vad ska vi göra? Han har inget emot o ha sex o det är han som vill ha barn men när det kommer till att det ska gå för han innanför mig kan han inte :(
  • Anonym (Lollo)
    Pimpinellan skrev 2014-05-13 14:59:26 följande:
    Chansen är i det närmaste minimal att bli gravid genom "fingermetoden". Inte en via regelrätta samlag är det speciellt många som blir gravida på 2 försök. Varför kan han inte komma i dig då? Är det p.g.a vetskapen att det kan bli barn och han då bangar för han vill egentligen inte utan har "gått med på" det hela? Tror tyvärr det är en vanlig orsak om mannen kan komma på andra sätt,men inte i kvinnan. Ni får prata igenom vad det beror på och bearbeta orsaken!

Så Du tror att det verkligen inte finns någon chans? Det hela är ju att det är han som vill ha barn och nu har jag också börja känna att det är på tiden men vet inte varför det inte går :(
  • Pimpinellan

Chansen är ytterst liten! Inte ens med regelrätt insemination där man väljer spermier,tvättar dem och sprutar in dem allra längst in är chansen mer än max 15% att man blir gravid. Jag fattar ärligt sagt inte varför han inte kan komma i dig! Gick det förr när ni var skyddade så borde det gå nu. Eller hade ni oftast annan sex så han blev "bortskämd" med det och är ovan med detta? Min man skulle då inte kunna misslyckas hur han än bar sig åt-utom när det blitt för många ggr på raken,men inte av andra skäl. Jag tror det är en psykologisk spärr av tanken på barn. Såvida han kan på andra sätt är ju orsaken inte fysisk och då är det rent psykologiskt ni måste bearbeta detta också.

Svar på tråden Blir inte gravid!