• HayleyLucia

Gravid?

Vet inte om jag la denna tråd under rätt kategori, men isåfall flyttar jag på den.

Hej! 
    Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig med detta så jag vänder mig till er. Min pojkvän har precis varit i stan (vi har distansförhållande så vi ses inte så jätteofta), jag hade min mens under andra veckan han var här men direkt när den var slut hade vi sex. Först med kondom men vi tog av den, den var aldrig riktig inne i mig just då men den "råkade" glida in en gång men han var snabb att dra ut den, men den var inne i kanske 2 sekunder och vi låg även och myste nakna efteråt då den var över mig därnere. 

I början av veckan så vaknade jag på onsdags morgonen och mådde jätteilla så jag ringde till mitt jobb och sjukanmälde mig då jag hade en extrem huvudvärk + illamående. Jag gick och la mig igen och sov och mådde lite bättre efter det, men huvudvärken och illamåendet var fortfarande där. 

På torsdagen gick jag till jobbet igen och min mage var väldigt uppsvälld, något extremt. Jag var jättetrött och slö och en bultande huvudvärk. Jag mådde även illa på morgonen fram tills 11-12 tiden någon gång. Jag åkte sedan det (jag går bara halv-dagar på jobbet) hem igen och var väldigt slö och gjorde absolut ingenting. Senare på kvällen runt 19 så hade jag mensvärk känslor i midjan, men jag har inte mens.

På fredagen mådde jag väldigt, väldigt illa på morgonen men åkte och jobba ändå. Jag fick väldigt salt-mat cravings när jag jobbade, så jag åkte till Mcdonalds och köpte man till lunch, men blev väldigt illamående men klarade att hålla det nere.

På lördagen var jag illamående under mer eller mindre hela dagen och väldigt trött. 

Igår och idag (måndag) har jag haft en bultande huvudvärk och väldigt trött, jag somnade igår (vilket jag aldrig brukar göra) och sov i 3 timmar, samma idag. Jag mådde även väldigt illa imorse och har känt lukter extra starkt än vad jag brukar. Jag är också extremt gasig dom senaste dagarna. 

Vi hade även sex senast i lördags då han kom i mig fast han hade kondom på. Är det möjligt att jag är gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-12 20:36
    Glömde att zäga att jag hade en riktigt svidande känsla därnere tidigare idag. Det "brändes" i kanske 10 min sen tog det slut.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-12 20:49
    Övriga symptom är svällande bröst och det gör extremt ont när man ligger på mage, extrema humörsvägningar, jag kissar väldigt ofta, metallsmak i munnen, och blodådrorna på mina bröst syns mer än vanligt.
  • Svar på tråden Gravid?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Det är 17 dagar sedan din mens och troligvis 3 dagar efter din äl så även om du blivit gravid är det inte det du kan ha "symtom" av. Lycka till

Svar på tråden Gravid?