• Anonym (tjejen)

Jag har ont men nekas

Har haft ont i slida och långt ner på magen pga lite omständigheter (abort + infektion) men får nu höra att jag i princip inte kan ha ont längre...

Jag kan känna hur det "strålar" i äggledare & hugger i äggstockar m.m
    Fick idag höra vid en gynundersökning att jag inte kan känna mina äggledare m.m för att det i princip är omöjligt. och att det ska vara mina tarmar som gör ont. Jag kan min kropp och vet att det inte är mina tarmar. Fick efter lite argumentation (att det ens ska behövas!) ta blodprov för att kolla efter infektioner. Det är ju jag som har ont inte dem så de kan ju inte säga så som dem gör. Känner mig lite kränkt och illa behandlad.. fy.

Någon som känner som jag? Med äggstockar och så?
    Tips? Eller liknande om jag bör kolla upp det igen fast någonannanstans?

• Svar på tråden Jag har ont men nekas
  • Anonym (tjejen)

Jag har varit på samma sjukhus två gånger men träffat två olika läkare. Andra gången fick jag höra att jag hade blåsor, tror jag(?) på äggstockarna men att det inte var någon fara. Minns inte om någon annan gynekolog sagt det till mig. Men hon som jag träffade senast verkade inte tro på mig, det är inte inbillning och hon blev irriterad när jag sa emot. Och tyckte jag skulle gå till en vårdcentral för att det inte kunde vara gynekologiskt, men det är ju mitt underliv och så jag har ont i..

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Jag kan inte ge dig något annat råd än att kontakt någon privat. Det jag däremot kan säga är att smärta i buken runt äggstockarna kan komma både från musklerna, tarmarna och äggstocken. Det kan bara uteslutas med undersökningar såsom ul. Lycka till

Svar på tråden Jag har ont men nekas